-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mulig fremtid fra Citroën
RENDERINGER: Citroën lanserer stadig nye modeller. De vi viser her er foreløpig ren fantasi fra vår illustratør.
Citroën har et rikholdig modellprogram, men det er bare to som selger et tresifret volum i Norge – nemlig C4/e-C4 og C5 Aircross. To nye modeller er på trappene, den ladbare hybriden C5 X og elbilen e-C4 X, men enda flere modeller kan komme i årene fremover.
Den første er en ny generasjon av merkets minste SUV, C3 Aircross som for tiden ikke markedsføres i Norge av en klar årsak – den tilbys ikke som verken ren elbil eller ladbar hybrid.
Modellen kom på markedet i 2017 og fikk en facelift så sent som i 2021, men uten at det har fått betydning for salget i Norge.
Basert på normal livssyklus vil andre generasjon C3 Aircross lanseres i 2024, og her har vår illustratør laget renderinger av hvordan en slik modell kan se ut.
Dagens C3 Aircross og søstermodellen Opel Crossland er de siste modellene basert på den tidligere PSA-gruppens PF1-plattform.
Ved generasjonsskiftet vil den flyttes over på CMP/eCMP-plattformen som brukes av en rekke modeller fra Stellantis-gruppen – blant annet Peugeot 2008, Opel Mokka, DS3 samt de større modellene Citroën C4 og C4 X.
Dermed kan den tilbys med både forbrenningsmotorer, som ladbar hybrid og som ren elbil samtidig som bilen vil vokse fra dagens lengde på 415 cm til rundt 430 cm (som 2008) og tette gapet til C5 Aircross som måler 451 cm.
Den ekstra lengde vil gi mer plass til passasjerer og bagasje og gjøre bilen aktuell for en større kundegruppe.
Som elbil vil den trolig adoptere tilsvarende drivlinje som de nevnte modellene med en singel motor på 136 hk og en batteripakke på 50 kWt som gir en rekkevidde på rundt 350 kilometer. Skjønt ny batteriteknologi kan gi økt rekkevidde innen modellen skal lanseres i 2024.
Vår illustratør har også laget renderinger av en modell han kaller C4 Familiy Cross som erstatning for den utgåtte C4 Spacetourer, men det spørs om denne blir realisert nå som Citroën har annonsert sin e-C4 X. Det er vel grenser for hvor stor utstillingsplass Citroën-forhandlerne har.