Konklusjon

Publisert

Innledning

Laguna sjarmerer. Linjene, både eksteriørt og i interiøret, avslører moderne design, design som blir understøttet av et moderne utstyrsnivå. Laguna er en 2002-modell når det gjelder utseende. Det er derfor litt skuffende å oppdage at Renault har tatt for lettvint på oppgaven når det gjelder chassisinnstilling. En får ikke en sportslig karakter ved å sette på fete hjul alene, også fjæring og demping må optimaliseres. Her har Renault fortsatt en liten jobb foran seg. Laguna er ikke i nærhetene av Mondeo når det gjelder kjøreegenskaper og kjørefølelse. Likevel er Laguna så sjarmerende at den ble satt opp som et førstevalg foran Mondeo.

I sammenligning med de franske konkurrentene, virker Mondeo allerede litt satt og tung når det gjelder design. Ikke noe stort problem egentlig, for den har nok av områder den er god på. Den har en nydelig 1,8-liters motor, den har klassens beste kjøreegenskaper og kjørefølelse, den har overdådige plassforhold og den gir et mer robust inntrykk enn både Laguna og C5. Den sjarmerer bare ikke like mye som Laguna.

C5 havner sist. Det eneste som er virkelig dårlig på denne bilen, er setenes sidestøtte. Alt annet gir et meget positivt inntrykk. Blant annet føles den rommelig og har den triveligste kupéen. Den har god fjæringskomfort i 95% av kjøretiden og den gir et mer luksuriøst preg enn både Laguna og Mondeo.

LES VIDERE:
- Citroën C5- Ford Mondeo
- Renault Laguna
- Priser og tekniske data

Powered by Labrador CMS