-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Konklusjon
Laguna sjarmerer. Linjene, både eksteriørt og i interiøret, avslører moderne design, design som blir understøttet av et moderne utstyrsnivå. Laguna er en 2002-modell når det gjelder utseende. Det er derfor litt skuffende å oppdage at Renault har tatt for lettvint på oppgaven når det gjelder chassisinnstilling. En får ikke en sportslig karakter ved å sette på fete hjul alene, også fjæring og demping må optimaliseres. Her har Renault fortsatt en liten jobb foran seg. Laguna er ikke i nærhetene av Mondeo når det gjelder kjøreegenskaper og kjørefølelse. Likevel er Laguna så sjarmerende at den ble satt opp som et førstevalg foran Mondeo.
I sammenligning med de franske konkurrentene, virker Mondeo allerede litt satt og tung når det gjelder design. Ikke noe stort problem egentlig, for den har nok av områder den er god på. Den har en nydelig 1,8-liters motor, den har klassens beste kjøreegenskaper og kjørefølelse, den har overdådige plassforhold og den gir et mer robust inntrykk enn både Laguna og C5. Den sjarmerer bare ikke like mye som Laguna.
C5 havner sist. Det eneste som er virkelig dårlig på denne bilen, er setenes sidestøtte. Alt annet gir et meget positivt inntrykk. Blant annet føles den rommelig og har den triveligste kupéen. Den har god fjæringskomfort i 95% av kjøretiden og den gir et mer luksuriøst preg enn både Laguna og Mondeo.
LES VIDERE:
- Citroën C5- Ford Mondeo
- Renault Laguna
- Priser og tekniske data