-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Elektrisk sommerglede
Mini Cooper SE som cabriolet
Mini lanserer nå en elektrisk cabriolet, og om du er kjapp på labben kan den bli din innen sommeren.
Vi fikk en forsmak i fjor sommer da Mini luftet konseptet under opplevelsesreisen «Mini takes the States» i USA. Nå realiseres idéen, og fra april er den bestillingsklar.
Mini Cooper SE ble lansert for tre år siden, og i dag er én av fem Minier som selges i Europa helelektriske. I Norge var i fjor elbilandelene hos Mini på hele 60 prosent mens den ladbare utgaven av Countryman sto for 37 prosent av de totalt 601 nye Mini som ble registrert ifølge OFV.
Senere i år starter lansering av den nye elektriske kjernefamilien til Mini, som i løpet av de neste årene inkludere en ny 3-dørs-modell (MINI Cooper), en ny crossover-modell i småbilsegmentet (MINI Aceman) samt en crossover-modell i kompaktsegmentet (MINI Countryman).
Innen den tid er det duket for nye Mini Cooper SE Cabriolet, en spesialversjon selskapet definerer som «verdens første elektriske kabriolet blant premiumbilene i småbilsegmentet».
Elektrisk gokart-følelse
Med en lengde på 3.863 mm, en akselavstand på 2.495 mm, 1.727 mm bredde og 2.495 mm lengde, forblir dimensjonene, inkludert bagasjerommet med 160 l lastevolum, uendret sammenlignet med de tradisjonelle Cabriolet-versjonene med forbrenningsmotor.
Under panseret i nye Mini Cooper SE Cabriolet finner man samme drivlinje som i den lukkede versjonen – en elektrisk motor på 135 kW/184 hk, som tar kabrioleten fra stillestående til 100 km/t på 7,3 sekunder.
Rekkevidden er begrenset til 201 kilometer basert på WLTP-syklusen, men om du vil på lengre turer kjører du innom en hurtigladestasjon for lunsjpause mens batteriene lades med en kapasitet på inntil 150 kW.
Eksklusiv design og produksjon
Et begrenset antall på 999 biler skal produseres gjennom året for det europeiske markedet. Den elektriske kabrioleten blir tilgjengelig i to farger: Enigmatic Black og White Silver.
Begge varianter leveres i kombinasjon med særegne eksteriørdetaljer i bronse og sort høyglans. Det skinnkledde interiøret matcher eksteriøret på en elegant måte. For kjølige sommerkvelder kan selvsagt både forseter og ratt varmes opp.
– Vi vil kun få en håndfull biler Mini Cooper SE Cabriolet til Norge, så entusiaster som vil ha den elektriske og helt spesielle Mini-følelsen under åpen himmel bør kjenne sin besøkelsestid når vi om kort tid åpner for bestilling. Da vil også prisen bli kjent, sier Marius Tegneby, kommunikasjonsdirektør BMW Group Norge.
Ren elektrisk fremtid
Mini har tidligere kommunisert at bilmerket i fremtiden kun vil fokusere på helelektriske modeller. Etter 2025 skal det ikke lanseres flere biler med forbrenningsmotor. Innen 2027 vil helelektriske modeller stå for minst 50 prosent av merkets globale salg, og på begynnelsen av 2030-tallet vil Mini være helelektrisk.