-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Neste Countryman på tysk jord
Her er neste generasjon Mini Countryman knipset i nærheten av BMWs hovedkvarter i München. Den får egenskaper som kan gjøre den enda mer attraktiv i Norge.
Den nye modellen er basert på samme plattform som BMW X1 og 1-serie, og som første Mini skal den produseres i Tyskland. Nærmere bestemt ved BMW-anlegget i Leipzig som også bygger nevnte BMW-modeller og 2-serie Active Tourer.
Mini ligger noe bak morselskapet i løypa for elektrifisering – de skal ikke bli helelektriske før i 2030.
Det innebærer at neste generasjon Countryman blir en mellomløsning som fortsatt skal leveres med forbrenningsmotorer. I tillegg skal den som i dag tilbys som ladbar hybrid, og noe senere, trolig fra 2023, også som ren elbil.
I tillegg til å få nytt design blir neste generasjon Countryman også større enn dagens modell. Trolig får den en lengde på rundt 4,5 meter, en økning på 20 cm fra dagens modell.
Prototypen våre fotografer har kommet over her er en versjon med kraftig motorisering, noe som bekreftes av doble eksosrør på begge sider. Selv ikke toppmodellen fra John Cooper Works (JCW) har det i dagens Countryman.
Og siden det er såpass tidlig i utviklingen er det neppe JCW-utgaven vi ser på bildene, men trolig en Cooper S.
Countryman har vært på markedet siden 2010, var gjennom et generasjonsskifte som inkluderte hybridisering i 2017 og fikk et ansiktsløft som inkluderte vesentlig lengre elektrisk rekkevidde så sent som i 2020.
Den er ifølge OFV suverent mest solgte Mini-modell i Norge med nesten 5500 nye biler siden 2010 – noe som utgjør over halve Mini-salget denne perioden. Hittil i år er det registrert 451 nye Countryman.