-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Neste Countryman på tysk jord
Her er neste generasjon Mini Countryman knipset i nærheten av BMWs hovedkvarter i München. Den får egenskaper som kan gjøre den enda mer attraktiv i Norge.
Den nye modellen er basert på samme plattform som BMW X1 og 1-serie, og som første Mini skal den produseres i Tyskland. Nærmere bestemt ved BMW-anlegget i Leipzig som også bygger nevnte BMW-modeller og 2-serie Active Tourer.
Mini ligger noe bak morselskapet i løypa for elektrifisering – de skal ikke bli helelektriske før i 2030.
Det innebærer at neste generasjon Countryman blir en mellomløsning som fortsatt skal leveres med forbrenningsmotorer. I tillegg skal den som i dag tilbys som ladbar hybrid, og noe senere, trolig fra 2023, også som ren elbil.
I tillegg til å få nytt design blir neste generasjon Countryman også større enn dagens modell. Trolig får den en lengde på rundt 4,5 meter, en økning på 20 cm fra dagens modell.
Prototypen våre fotografer har kommet over her er en versjon med kraftig motorisering, noe som bekreftes av doble eksosrør på begge sider. Selv ikke toppmodellen fra John Cooper Works (JCW) har det i dagens Countryman.
Og siden det er såpass tidlig i utviklingen er det neppe JCW-utgaven vi ser på bildene, men trolig en Cooper S.
Countryman har vært på markedet siden 2010, var gjennom et generasjonsskifte som inkluderte hybridisering i 2017 og fikk et ansiktsløft som inkluderte vesentlig lengre elektrisk rekkevidde så sent som i 2020.
Den er ifølge OFV suverent mest solgte Mini-modell i Norge med nesten 5500 nye biler siden 2010 – noe som utgjør over halve Mini-salget denne perioden. Hittil i år er det registrert 451 nye Countryman.