-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Spionbilder:
Casper på test i nordisk klima
Hyundai Casper har vært forbeholdt noen få markeder hvor den er meget populær. Men nå er noe på gang, her er den under testing i Nord-Sverige.
I fjor vår viste vi renderinger av en elbil fra Hyundai og spekulerte i at en slik kunne realiseres basert på Casper som i dag er forbeholdt Korea og India. Og nå ser våre spådommer ut til å gå i oppfyllelse, for her en nettopp en slik bil fotografert under testing i nordisk klima.
Vi ser at den godt kamuflerte bilen har tilsvarende front som den fossile versjonen av Casper, men baklysene er helt annerledes og LED-baserte slik vår illustratør har sett for seg den spekulative elbilen også kan bli i fronten.
Mange europeiske produsenter har signalisert at de må bygge elektriske bybiler med en prislapp på under 20.000 euro for å svare på økt konkurranse fra Kina, og det er nettopp en slik nisje Casper kan fylle.
(saken fortsetter)
Søsterfirma Kia har en elektrisk småbil, Ray EV, som kun selges på hjemmebane, og drivlinjen fra denne kan enkelt flyttes over i Casper som er basert på samme plattform.
Dette er ikke bilen for deg som skal ha lang rekkevidde og hurtiglading, for denne er ment for korte turer i urbane strøk og lading hjemme over natten.
Men det er mange som klarer seg med 200 kilometer i en nummer-to-bil, og den har neppe komfort til å innby til lengre reiser uansett.
Les mer om våre spekulasjoner rundt Casper og se renderingen i omtalen fra mai 2023.