-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Starter nytt selskap:
Caterham lager tvilling
Caterham er jo kjent som noe av det magreste og ekteste som finnes. En bil som er 100 prosent sjåfør-verktøy, og ikke brukbar til mye annet.
Caterham lekte seg med elbil-oppskrift. Det var sikkert en rekke purister som fikk den obligatoriske krampegråten som såkalte elbilmotstandere legger seg til når de får dårlige nyheter, da de oppfattet dette forræderiet i fjor.
Ikke bare var prototypen som ble vist potensielt lydløs på grunn av eldriften. Den hadde også et karosseri som dekket alle fire hjulene og som overhodet ikke hadde noe med firkantet-sigar-etui-designen til den vanlige Caterhamen å gjøre.
En revolusjon, med andre ord. Ikke akkurat noe denne barka Lotus Se7en tilhengerflokken er tilhenger av.
Starter eget selskap
Nå avslører Bob Laishley, sjefen selv, at de må lage et eget selskap for å fortsette det programmet.
Det er på en podcast fra engelske Autocar han forteller at de har opprettet Caterham Evo, som et eget selskap, for å drive gjennom Project V – som elbilen heter.
Grunnen er at deres vanlige modell ikke frembringer nok fortjeneste til å kunne funde både en helt ny bil, og den nye fabrikken de har investert ganske meget i. Den nye bilen skal ikke bygges i den nye fabrikken. Der vil kapasiteten være fullt utnyttet i mange år fremover.
På jakt etter ny motorleverandør
Det neste vi kommer til å høre om Project V er at de får noen nye prototyper på veien og at planen er lansering i 2026.
Han legger til at de er på jakt etter en ny motorpartner til Se7en-modellen. Ford stanset produksjonen av 1.6-liters Sigma-motoren i 2021, og nå går det mot snarlig slutt for 2-liters Duratec’en også.
– Vi har et stort lager av den, men vi må jo bevege oss videre med en drivlinje som passer de nye behovene, sier Laishley.
Men det er åpenbart ikke noe problem. Han fortalte at de hadde en lang liste med interesserte leverandører på blokka.