-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
En Chevrolet som kunne passe for Norge
GM forbereder seg til masseproduksjon av elbiler i 2023. Her er en modell som kunne passe godt i det norske landskapet.
Det var på CES-utstillingen GMs toppsjef, Mary Barra, presenterte den kommende Chevrolet Equinox EV. Den mellomstore crossoveren, litt mindre enn en Mustang Mach-E, er i dag blant de mest populære Chevrolet-modellene i USA.
Barra antydet at el-utgaven av Equinox skal på (det amerikanske) markedet høsten 2023 med en prislapp på rundt 30.000 dollar. Til sammenligning koster rimeligste modell med bensinmotor fra 25.000 dollar.
Foreløpig er det begrenset med tekniske detaljer – Barra lover at de snart vil fortelle mer om den nye modellen.
Vi vet imidlertid at den skal bygges på GMs Ultium-plattform, og denne tillater store batteripakker på 50-200 kWt som – avhengig av biltype og vekt – kan gi rekkevidde på over 600 kilometer.
Den største pakken er forbeholdt røslige modeller som GMC Hummer og Chevrolet Silverado, så en kapasitet på inntil 100 kWt er nok mer realistisk i en mellomstor crossover.
Trolig vil Equinox EV bli basert på 400 volts arkitektur med mulighet for hurtiglading på inntil 200 kW.
Chevrolet har ikke hatt et europeisk nettverk de senere årene, men nå som GM har kvittet seg med sine europeiske merker, Saab og Opel/Vauxhall, kan det kanskje være aktuelt med et nytt forsøk? En serie elbiler i ulike formater burde øke potensialet.