-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
En Chevrolet som kunne passe for Norge
GM forbereder seg til masseproduksjon av elbiler i 2023. Her er en modell som kunne passe godt i det norske landskapet.
Det var på CES-utstillingen GMs toppsjef, Mary Barra, presenterte den kommende Chevrolet Equinox EV. Den mellomstore crossoveren, litt mindre enn en Mustang Mach-E, er i dag blant de mest populære Chevrolet-modellene i USA.
Barra antydet at el-utgaven av Equinox skal på (det amerikanske) markedet høsten 2023 med en prislapp på rundt 30.000 dollar. Til sammenligning koster rimeligste modell med bensinmotor fra 25.000 dollar.
Foreløpig er det begrenset med tekniske detaljer – Barra lover at de snart vil fortelle mer om den nye modellen.
Vi vet imidlertid at den skal bygges på GMs Ultium-plattform, og denne tillater store batteripakker på 50-200 kWt som – avhengig av biltype og vekt – kan gi rekkevidde på over 600 kilometer.
Den største pakken er forbeholdt røslige modeller som GMC Hummer og Chevrolet Silverado, så en kapasitet på inntil 100 kWt er nok mer realistisk i en mellomstor crossover.
Trolig vil Equinox EV bli basert på 400 volts arkitektur med mulighet for hurtiglading på inntil 200 kW.
Chevrolet har ikke hatt et europeisk nettverk de senere årene, men nå som GM har kvittet seg med sine europeiske merker, Saab og Opel/Vauxhall, kan det kanskje være aktuelt med et nytt forsøk? En serie elbiler i ulike formater burde øke potensialet.