-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Tror på Cruze
For resten av verden er ikke en Cruze-premiere stort nytt. Men for GM i Los Angeles er det en stor del av deres USA-fremtid.
Chevrolet Cruze som USA-debuterer på utstillingen i LA i disse dager, har alt det som GM MÅ legge vekt på de neste årene: Attraktivt utseende, lavt forbruk og en bygg-kvalitet som er i asiatisk toppsjikt.
Dessuten er Cruze viktig på en annen måte. Den er med på å definere den nye formen for verdensbil. Bygget på Delta 2-plattformen, der du snart finner det meste, fra Volt til Astra. Og biler på denne basis bygges i Korea, snart i Kina, snart i Ohio, Elizabeth, Syd-Australia og i Tyskland og selges fra New Zealand til Island.
Og tro ikke at det er stopp. Cruze ble opprinnelig utviklet som en jukse-sedan, men sedan nok til å tilfredsstille viktige markeder i Asia som skal ha biler med rumpe. Men hatch-back, altså ikke den femdørs vi allerede kjenner, -programmet er nå i full sving.
Egentlig skulle det vært håndtert av folkene i Rüsselsheim, men siden det var litt tvil om hvor Rüsselsheim skulle gå i sommer ble oppdraget sendt til den glade gjengen hos Holden.
I dag kan ikke Chevrolet by på annet enn oldtidsfenomenet Cobalt i USA, og gjett om den dropper? Mer enn 50 prosent så langt i år. Cruze skal inn i et Corolla/Civic-marked der import ruler over 80 prosent av totalen.
I USA skal den leveres med en 1,8-liters motor, eller med en på 1,4-liter pluss turbo, for dem som tror at dette gjør denne koreanske bilen mer europeisk sporty.
GM snakker ikke om salgstall, men Chevrolets kvinnelige marketingsjef, Margaret Brooks, er sikker på at med bedre plass, også for bagasje, og 10 kollisjonsputer som standard, pluss alle de andre kvalitetene, ”vil Cruze shake up kompakt-segmentet”.