-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Tror på Cruze
For resten av verden er ikke en Cruze-premiere stort nytt. Men for GM i Los Angeles er det en stor del av deres USA-fremtid.
Chevrolet Cruze som USA-debuterer på utstillingen i LA i disse dager, har alt det som GM MÅ legge vekt på de neste årene: Attraktivt utseende, lavt forbruk og en bygg-kvalitet som er i asiatisk toppsjikt.
Dessuten er Cruze viktig på en annen måte. Den er med på å definere den nye formen for verdensbil. Bygget på Delta 2-plattformen, der du snart finner det meste, fra Volt til Astra. Og biler på denne basis bygges i Korea, snart i Kina, snart i Ohio, Elizabeth, Syd-Australia og i Tyskland og selges fra New Zealand til Island.
Og tro ikke at det er stopp. Cruze ble opprinnelig utviklet som en jukse-sedan, men sedan nok til å tilfredsstille viktige markeder i Asia som skal ha biler med rumpe. Men hatch-back, altså ikke den femdørs vi allerede kjenner, -programmet er nå i full sving.
Egentlig skulle det vært håndtert av folkene i Rüsselsheim, men siden det var litt tvil om hvor Rüsselsheim skulle gå i sommer ble oppdraget sendt til den glade gjengen hos Holden.
I dag kan ikke Chevrolet by på annet enn oldtidsfenomenet Cobalt i USA, og gjett om den dropper? Mer enn 50 prosent så langt i år. Cruze skal inn i et Corolla/Civic-marked der import ruler over 80 prosent av totalen.
I USA skal den leveres med en 1,8-liters motor, eller med en på 1,4-liter pluss turbo, for dem som tror at dette gjør denne koreanske bilen mer europeisk sporty.
GM snakker ikke om salgstall, men Chevrolets kvinnelige marketingsjef, Margaret Brooks, er sikker på at med bedre plass, også for bagasje, og 10 kollisjonsputer som standard, pluss alle de andre kvalitetene, ”vil Cruze shake up kompakt-segmentet”.