-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ser frem til at Daewoo blir Chevrolet
Ingen bilavis er som MotorBransjens januarutgave. Siden 1991 har direktørene hos samtlige norske bilimportører latt seg intervjue til nettopp denne utgaven om sitt syn på året som gikk og om hva de spår om kommende år.

Nummer tolv ut på BilNorge er adm. direktør Trond Magnussen i Motor Import NOR AS, importøren av Daewoo som fra 1. februar skal hete Chevrolet – noe importøren gleder seg umåtelig til! Vi stilte Magnussen MotorBransjens etter hvert ganske velkjente spørsmål:
1 Hvor godt fornøyd er du med salget av egne merker i 2004, på en skala fra 1 til 10?
Svar: Det må bli 2. For det kunne ha gått verre, men ikke mye. Vi er svært lite fornøyd med 2004, det ble mye vanskeligere å bygge opp et ukjent merke enn vi trodde på forhånd. Det har selvsagt også virket bremsende på salget at store deler av forhandlernettverket har blitt byttet ut som følge av kontraktfornyelsene.
2 Hvilken bilmodell i ditt eget program er din personlige favoritt?
Svar: Slik Nubira stasjonsvogn er utstyrt og satt sammen blir den Chevrolets spydspiss på det norske markedet. Det er modellen som i størst grad vil få aksept som en Chevrolet. Kalos er utrolig nok også en miskjent modell, den er på mange områder størst i klassen. Men la meg understreke at disse valgene gjør jeg som markedsmann.
3 Hva vil opphøret av Gruppeunntakets lokaliseringsklausul fra 1. oktober 2005 bety for DIN virksomhet?
Svar: Hadde vi fortsatt hett Daewoo ville jeg svart null og niks. Men også som Chevrolet vil vi i hvert fall i første omgang være så små at vi neppe blir utsatt for ytre konkurranse. Å etablere seg mot oss blir uansett så dyrt at det neppe er interessant for noen, med et nærmest hypotetisk unntak i Oslo-området.
Resten av spørsmålene, svarene og ikke minst nøkkeltallene vil du altså finne i MotorBransjens Årsnummer 2005, som utkommer i januar.