-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Lettkjørt Leganza-arving
Epica er den største av Chevrolets koreanske personbiler, med rekkesekser, rikholdig utstyr og ukompliserte kjøreegenskaper.
Chevrolet Epica
Først publisert i Bil 2/3 - 2007.
Epica er etterfølgeren etter Daewoo Leganza, og er i utgangspunktet en utfordrer i Passat-klassen. Innvendig er den forholdsvis trang, med bakspeil og frontrute ganske nær førersetet, så følelsen av plass ligner mer en rommelig kompaktklasse.
Setene har vinkelregulering av sitteputene, men putene er i korteste laget til å gi fullgod lårstøtte. Rattet har både tilt og en viss lengderegulering, så du finner raskt en akseptabel sittestilling. Bagasje-rommet har meget akseptabelt volum, men hjulhusene stjeler mye plass, så rommet er ikke lett å utnytte effektivt.
To-literen er kjapp i starten, men et relativt beskjedent dreiemoment – til rekkesekser å være – betyr at fleksibiliteten ikke er imponerende når du på landveien trenger å skuffe på kull ved forbikjøring eller i akselerasjonsfelt. Altså må du sjalte ned i fjerde eller tredje.
Epica er letthåndterlig og lettkjørt, også i betydningen lett på rattet. Det vil altså si at styrefølelsen ikke er den beste. Støydempingen er god, og hjulopphenget gjør en imponerende jobb – så lenge underlaget ikke er av det slemmeste slaget.
Standardutstyret omfatter blant annet seks kollisjonsputer, ABSbremser, rattbetjent radio/CDspiller, klimaanlegg, alu-felger, ryggesensor, cruise control, regnsensor for vindusviskerne, og elektrisk justerbare og foldbare sidespeil.
Med det obligatoriske påslaget for metallic-lakk ligger prisen på 301.800 kroner, pluss leveringsomkostninger til en forhandler nær deg. Med andre ord mye bil for pengene.
Dette er bilen for den som gleder seg over en lettkjørt og ukomplisert bil, men det er ikke bilen for den som søker oppsiktsvekkende design og utfordrende kjøreglede.
Kort om bilen: