-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Bruktbilselger
Albjerk Bil Drammen AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Salgskonsulent næring
Kverneland Bil Bergen
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Merkeansvarlig/Selger
Mobile Follo AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Administrerende direktør
Jæger Automobil AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
-
Serviceleder
Autoria Ski AS
-
Bilmekaniker
Autoria Ski AS
Lettkjørt Leganza-arving
Epica er den største av Chevrolets koreanske personbiler, med rekkesekser, rikholdig utstyr og ukompliserte kjøreegenskaper.


Chevrolet Epica
Først publisert i Bil 2/3 - 2007.
Epica er etterfølgeren etter Daewoo Leganza, og er i utgangspunktet en utfordrer i Passat-klassen. Innvendig er den forholdsvis trang, med bakspeil og frontrute ganske nær førersetet, så følelsen av plass ligner mer en rommelig kompaktklasse.
Setene har vinkelregulering av sitteputene, men putene er i korteste laget til å gi fullgod lårstøtte. Rattet har både tilt og en viss lengderegulering, så du finner raskt en akseptabel sittestilling. Bagasje-rommet har meget akseptabelt volum, men hjulhusene stjeler mye plass, så rommet er ikke lett å utnytte effektivt.
To-literen er kjapp i starten, men et relativt beskjedent dreiemoment – til rekkesekser å være – betyr at fleksibiliteten ikke er imponerende når du på landveien trenger å skuffe på kull ved forbikjøring eller i akselerasjonsfelt. Altså må du sjalte ned i fjerde eller tredje.
Epica er letthåndterlig og lettkjørt, også i betydningen lett på rattet. Det vil altså si at styrefølelsen ikke er den beste. Støydempingen er god, og hjulopphenget gjør en imponerende jobb – så lenge underlaget ikke er av det slemmeste slaget.
Standardutstyret omfatter blant annet seks kollisjonsputer, ABSbremser, rattbetjent radio/CDspiller, klimaanlegg, alu-felger, ryggesensor, cruise control, regnsensor for vindusviskerne, og elektrisk justerbare og foldbare sidespeil.
Med det obligatoriske påslaget for metallic-lakk ligger prisen på 301.800 kroner, pluss leveringsomkostninger til en forhandler nær deg. Med andre ord mye bil for pengene.
Dette er bilen for den som gleder seg over en lettkjørt og ukomplisert bil, men det er ikke bilen for den som søker oppsiktsvekkende design og utfordrende kjøreglede.
Kort om bilen: