-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Lettkjørt Leganza-arving
Epica er den største av Chevrolets koreanske personbiler, med rekkesekser, rikholdig utstyr og ukompliserte kjøreegenskaper.


Chevrolet Epica
Først publisert i Bil 2/3 - 2007.
Epica er etterfølgeren etter Daewoo Leganza, og er i utgangspunktet en utfordrer i Passat-klassen. Innvendig er den forholdsvis trang, med bakspeil og frontrute ganske nær førersetet, så følelsen av plass ligner mer en rommelig kompaktklasse.
Setene har vinkelregulering av sitteputene, men putene er i korteste laget til å gi fullgod lårstøtte. Rattet har både tilt og en viss lengderegulering, så du finner raskt en akseptabel sittestilling. Bagasje-rommet har meget akseptabelt volum, men hjulhusene stjeler mye plass, så rommet er ikke lett å utnytte effektivt.
To-literen er kjapp i starten, men et relativt beskjedent dreiemoment – til rekkesekser å være – betyr at fleksibiliteten ikke er imponerende når du på landveien trenger å skuffe på kull ved forbikjøring eller i akselerasjonsfelt. Altså må du sjalte ned i fjerde eller tredje.
Epica er letthåndterlig og lettkjørt, også i betydningen lett på rattet. Det vil altså si at styrefølelsen ikke er den beste. Støydempingen er god, og hjulopphenget gjør en imponerende jobb – så lenge underlaget ikke er av det slemmeste slaget.
Standardutstyret omfatter blant annet seks kollisjonsputer, ABSbremser, rattbetjent radio/CDspiller, klimaanlegg, alu-felger, ryggesensor, cruise control, regnsensor for vindusviskerne, og elektrisk justerbare og foldbare sidespeil.
Med det obligatoriske påslaget for metallic-lakk ligger prisen på 301.800 kroner, pluss leveringsomkostninger til en forhandler nær deg. Med andre ord mye bil for pengene.
Dette er bilen for den som gleder seg over en lettkjørt og ukomplisert bil, men det er ikke bilen for den som søker oppsiktsvekkende design og utfordrende kjøreglede.
Kort om bilen: