-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Chevy i viktig volumklasse
Chevrolet Europa er i ferd med å posisjonere seg i forskjellige segmenter. Deres nye Captiva ser interessant ut, og nå byr de Passat, Avensis og Mondeo opp til dans.
Epica er betegnelsen på en ny sedan i Passat-klassen fra den koreanske produsenten som tidligere lød navnet Daewoo. Den har mål (se tabell nederst på siden) omtrent som en ny Passat sedan og står på en akselavstand som strekker seg 2.700 mm. Utseende virker langt fra skremmende, og med sin moderne Chevrolet profil vil den ganske sikkert finne sine kunder.
Rekkesekser og diesel
Hvor mange av dem som blir norske er relativt usikkert, for bilen skal i første omgang tilbys med en tverrstilt rekkesekser som yter 142 hester. Siden dette høres ut som en lite avgiftsgunstig bil for Norge, er det sikkert en trøst for Chevrolet-forhandlerne at den på sikt også skal tilbys med Chevrolets nye dieselmotor.
Den norske importøren planlegger lansering i juli/august og går for biler med et omfattende komfort- og sikkerhetsutstyr. 5-trinns manuell gearkasse er standard ved begge motorer, men de kan også kombineres med en 5-trinns, eletronisk styrt automatkasse.
Epica og noen viktige konkurrenter:
Modell | Lengde | Bredde | Høyde |
Chevrolet Epica | 480 | 181 | 145 |
Ford Mondeo | 473 | 181 | 143 |
Hyundai Sonata | 480 | 183 | 146 |
Toyota Avensis | 463 | 176 | 148 |
VW Passat | 477 | 182 | 147 |