-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Chevy i viktig volumklasse
Chevrolet Europa er i ferd med å posisjonere seg i forskjellige segmenter. Deres nye Captiva ser interessant ut, og nå byr de Passat, Avensis og Mondeo opp til dans.
Epica er betegnelsen på en ny sedan i Passat-klassen fra den koreanske produsenten som tidligere lød navnet Daewoo. Den har mål (se tabell nederst på siden) omtrent som en ny Passat sedan og står på en akselavstand som strekker seg 2.700 mm. Utseende virker langt fra skremmende, og med sin moderne Chevrolet profil vil den ganske sikkert finne sine kunder.
Rekkesekser og diesel
Hvor mange av dem som blir norske er relativt usikkert, for bilen skal i første omgang tilbys med en tverrstilt rekkesekser som yter 142 hester. Siden dette høres ut som en lite avgiftsgunstig bil for Norge, er det sikkert en trøst for Chevrolet-forhandlerne at den på sikt også skal tilbys med Chevrolets nye dieselmotor.
Den norske importøren planlegger lansering i juli/august og går for biler med et omfattende komfort- og sikkerhetsutstyr. 5-trinns manuell gearkasse er standard ved begge motorer, men de kan også kombineres med en 5-trinns, eletronisk styrt automatkasse.
Epica og noen viktige konkurrenter:
Modell | Lengde | Bredde | Høyde |
Chevrolet Epica | 480 | 181 | 145 |
Ford Mondeo | 473 | 181 | 143 |
Hyundai Sonata | 480 | 183 | 146 |
Toyota Avensis | 463 | 176 | 148 |
VW Passat | 477 | 182 | 147 |