-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Chevy i viktig volumklasse
Chevrolet Europa er i ferd med å posisjonere seg i forskjellige segmenter. Deres nye Captiva ser interessant ut, og nå byr de Passat, Avensis og Mondeo opp til dans.
Epica er betegnelsen på en ny sedan i Passat-klassen fra den koreanske produsenten som tidligere lød navnet Daewoo. Den har mål (se tabell nederst på siden) omtrent som en ny Passat sedan og står på en akselavstand som strekker seg 2.700 mm. Utseende virker langt fra skremmende, og med sin moderne Chevrolet profil vil den ganske sikkert finne sine kunder.
Rekkesekser og diesel
Hvor mange av dem som blir norske er relativt usikkert, for bilen skal i første omgang tilbys med en tverrstilt rekkesekser som yter 142 hester. Siden dette høres ut som en lite avgiftsgunstig bil for Norge, er det sikkert en trøst for Chevrolet-forhandlerne at den på sikt også skal tilbys med Chevrolets nye dieselmotor.
Den norske importøren planlegger lansering i juli/august og går for biler med et omfattende komfort- og sikkerhetsutstyr. 5-trinns manuell gearkasse er standard ved begge motorer, men de kan også kombineres med en 5-trinns, eletronisk styrt automatkasse.
Epica og noen viktige konkurrenter:
Modell | Lengde | Bredde | Høyde |
Chevrolet Epica | 480 | 181 | 145 |
Ford Mondeo | 473 | 181 | 143 |
Hyundai Sonata | 480 | 183 | 146 |
Toyota Avensis | 463 | 176 | 148 |
VW Passat | 477 | 182 | 147 |