-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Chevy i viktig volumklasse
Chevrolet Europa er i ferd med å posisjonere seg i forskjellige segmenter. Deres nye Captiva ser interessant ut, og nå byr de Passat, Avensis og Mondeo opp til dans.
Epica er betegnelsen på en ny sedan i Passat-klassen fra den koreanske produsenten som tidligere lød navnet Daewoo. Den har mål (se tabell nederst på siden) omtrent som en ny Passat sedan og står på en akselavstand som strekker seg 2.700 mm. Utseende virker langt fra skremmende, og med sin moderne Chevrolet profil vil den ganske sikkert finne sine kunder.
Rekkesekser og diesel
Hvor mange av dem som blir norske er relativt usikkert, for bilen skal i første omgang tilbys med en tverrstilt rekkesekser som yter 142 hester. Siden dette høres ut som en lite avgiftsgunstig bil for Norge, er det sikkert en trøst for Chevrolet-forhandlerne at den på sikt også skal tilbys med Chevrolets nye dieselmotor.
Den norske importøren planlegger lansering i juli/august og går for biler med et omfattende komfort- og sikkerhetsutstyr. 5-trinns manuell gearkasse er standard ved begge motorer, men de kan også kombineres med en 5-trinns, eletronisk styrt automatkasse.
Epica og noen viktige konkurrenter:
Modell | Lengde | Bredde | Høyde |
Chevrolet Epica | 480 | 181 | 145 |
Ford Mondeo | 473 | 181 | 143 |
Hyundai Sonata | 480 | 183 | 146 |
Toyota Avensis | 463 | 176 | 148 |
VW Passat | 477 | 182 | 147 |