-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Spennende Chevy fra Korea
De som stikker innom bilutstillingen i Seoul som åpner i dag, kan ta del i en av Chevrolets fremtidsdrømmer.
Mi-ray Roadster Concept er som navnet antyder en liten toseters fremtidsdrøm skapt av GMs designteam i Korea. Toppsjefen for GM i Korea, Mike Arcamone, avslører at Mi-ray er koreansk for ”fremtid”.
Ifølge Chevrolet er konseptet en kombinasjon av fortid og fremtid. Den skal være inspirert av små, åpne modeller som Monza SS fra 1963 og Corvair Super Spyder fra 1962, samt tidlige utgaver av Corvette. I tillegg er designen inspirert av moderne jagerfly.
Lettvekter
Bilen er utformet i karbonfiber og karbonforsterket plast (CFRP) og de to saksedørene åpnes ut og opp som på en del klassiske sportsbiler.
Interiøret er også påvirket av sportsbiler og jagerfly. Her finner vi børstet aluminium, ekte skinn, hvitt stoff og ”flytende” metalloverflater. Fører og passasjer sitter trygt omgitt av en kokong i karbonfiber som gir en lett og solid konstruksjon.
Føreren henter all nødvendig informasjon fra bakgrunnsprojiserte skjermer på dashbordet. Her finner du ingen utvendige speilhus, den oppgaven besørges av små videokameraer. I bytrafikk jobber et kamera sammen med GPS-systemet for å gi ”live” informasjon.
Hybrid
Mi-ray har en fremtidsrettet drivlinje. Forhjulene drives av hver sin elektriske motor, hver på 15 kW, for rask akselerasjon uten direkte utslipp i urbane strøk. Motorene får sin energi fra et 1,6 kWh Li-ion-batteri som lades ved retardasjon.
I tillegg har Mi-ray en midtmontert 1,5-liters turbo bensinmotor som driver bakhjulene. Sjåføren kan velge om han ønsker å kombinere de to motorene for maksimal effekt, eller han kan bare bruke den ene for å velge mellom for- og bakhjulsdrift.
Kreftene fordeles via en DCT (dobbel clutch) girkasse, og Mi-ray er utstyrt med start/stopp for å holde forbruket lavest mulig.
Bilen måler 399 x 187 x 110 centimeter over en akselavstand på 238 cm. Hjulutrustningen er 245/35-20 foran og 295/30-21 bak. Chevrolet antyder et forbruk på godt under halvliteren.