-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Skal erstatte særpreget Citroën
Det går mot slutten for dagens C4 Cactus, og den blir ikke erstattes med en ny generasjon.
Cactus går inn i kategorien «elske-eller-hate-biler», og den har ikke stor nok tilhengerskare til å forsvare at den bygges i en ny generasjon. Citroëns produktsjef gjorde det allerede i fjor sommer klart at modellen synger på siste vers, og at den skal erstattes med noe annet.
Og det er dette «noe annet» vi presenterer de første bildene av her. Selv om den er godt kamuflert mener våre kilder at dette er en SUV Coupé, eller crossover, i segmentet rundt Nissan Juke.
Borte er polstringen på dørene som var så markant da Cactus debuterte tilbake i 2014, men som ble flyttet lavere og tonet betydelig ned i forbindelse med faceliften i 2018, slik at den egentlig ikke hadde noen funksjon lenger.
Det viste seg nemlig at putene ikke var så slitesterke som Citroën hadde sett for seg. Og de falmet.
Bilen på disse bildene skal bygges på PSA-gruppens CMP-plattform som blant annet benyttes av Peugeots nye 2008, DS3 Crossback og Opel e-Corsa.
Arkitekturen er klargjort for ulike drivlinjer, tradisjonelle fossilmotorer, hybrider og rene elbiler som e-2008. Vi kan derfor forvente at Citroën vil benytte de mulighetene plattformen byr på og kanskje tilby sin første egne elbil.
Prototypen på bildene kan godt være en elbil siden den mangler eksosrør. I tillegg er det advarsler på sideruten som forteller at den inneholder et litium-ion-batteri.
Gjennom kamuflasjen ser vi at prototypen har Citroëns moderne front med den spesielle lyktekonfigurasjonen. Legg også merke til felgene som har en detalj vi kjenner fra Cactus – nemlig at de har fire hjulbolter i stedet for de tradisjonelle fem.
Nykommeren skal inn i et tøft segment hvor den møter en rekke utfordrere, så vi får håpe designerne tør å skille seg ut slik Citroën har rik tradisjon for å gjøre gjennom historien. Cactus er jo nettopp et eksempel på noe fargerikt i en ellers grå masse.
Nykommeren forventes å komme på markedet om et års tid som 2021-modell.