-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Skaderådgiver og bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
MyCar:
Bilselger
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Gateracer fra Honda
Honda gir oss en klar pekepinn på hva vi har i vente når en ny Civic R skal lanseres i 2015. Den blir utvilsomt en av de tøffeste gutta i klassen.
Vi har fått noen smakebiter av Civic Type T den senere tiden. Sist høst fikk vi servert både video og bilder av en lett kamuflert bil som herjet på Nordsløyfa, og for å holde oss våkne kom en ny illustrasjon for noen uker siden.
Bilen som i dag vises i Genève er ikke det endelige produktet, men Civic Type R Concept gir klare signaler om hva vi har i vente når den settes i produksjon som 2015-modell.
LES OGSÅ: Heftig fra Honda
Gateracer
Designteamet betegner den som en «racerbil for gata», i stedet for en trimmet utgave av gatebilen. Og det vil ikke overraske oss, også forrige generasjon Civic R hadde sine sterkeste sider på bane, noe som gjort den mindre egnet for lange turer.
De aerodynamiske detaljene er ikke bare pynt – de er der for å redusere luftmotstand, sørge for viktig kjøling av motor og bremser og for å skape mest mulig marktrykk i høye hastigheter.
«Laksetrapp»
En av de mest markante detaljene er den doble hekkspoileren med integrerte LED-lys. Utformingen av denne er ifølge Honda et direkte resultat av deres testing på Nürburgring. Den blir nok en hit i rånermiljøer.
Konseptbilen er designet og modellert ved Hondas R&D Centre i Swindon, England, i tett samarbeid med kollegene som skal stå for produksjon av den endelige bilen. Det lover godt.
Foreløpig er Honda tilbakeholdende med hensyn til tekniske data, men de røper at Civic R får en nyutviklet 2-liters VTEC turbomotor med minst 280 hestekrefter. Og selvsagt klarer den utslippskravene i Euro 6.
Målet er at nye Civic R skal bli den raskeste forhjulsdrevne bil rundt Nordsløyfa. Vi skal følge med videre.