Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept
Clio Renault Sport Concept

Teaser fra Renault Sport

Neste generasjon Renault Clio skal på markedet våren 2006. Det minner Renault oss om via en heftig innpakket sportsutgave.

Publisert Sist oppdatert

Konseptbilen Renault skal vise i Frankfurt formelig oser potens og kjøreglede. Den skal på sikt ta over markedet for dagens Clio Renault Sport 2,0 16V, og da kan den i alle fall ikke være mindre heftig enn denne entusiastbilen som byr på 169hk og en akstid til 100 på 7,3 sekunder. Noen data får vi foreløpig ikke, men vi får vite at Renault har til hensikt å montere inn en tilsvarende motor, en normalt pustende 2-liter med 16 ventiler.

Hva de derimot fremhever er bilens aerodynamiske detaljer som for første gang i denne klassen inkluderer et gulv som skal suge bilen til bakken uten bruk av en stor, skjemmende hekkspoiler. Kombinert med ”skjørt som omkranser hele bilen, skal dette gi Clio Renault Sport et eksemplarisk veigrep.

For å fylle ut hjulbuene er konseptbilen utstyrt med 18-tommers spesialfelger med innslag av den sporty røde lakkfargen. Dekkene er i dimensjon 215/40 R18 og skjuler delvis Brembo perforerte bremseskiver (330mm foran og 280mm bak) og rødlakkerte kalipere.

Lufteventilene bak forskjermene er der ikke bare for å slippe ut varm motorluft, de sørger også for å redusere turbulensen rundt bilen.

Også interiøret bekrefter bilens egenskaper. Viktigste materialer er krom, aluminium og lær og et panorama soltak sørger for godt med lys til de fire ombordværende som får plass i hvert sitt sportssete.

Powered by Labrador CMS