-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Kommende Clio krever kompetanse
Når Renault Clio III kommer i handelen her hjemme neste år, vil den inneholde en del nyheter som krever etterskolering av de mekanikerne som skal skru på bilene.

Dette uttalte adm. direktør Øystein Herland i Renault Nordic til svenske medier nylig. – Men, tilføyde Herland beroligende, –for den som allerede har Renaults Cotech-utdannelse, holder det med å komplettere sine eksisterende kunnskaper.
Det er primært motorteknikken, spesielt i dieselutgavene, at nye elektroniske løsninger vil stille særskilte krav til bilmekanikerne, som må avlegge en Cotech-eksamen for å kunne utføre service og reparasjoner på Clio III. Men også hva karosserireparasjoner angår, skal nye Clio kreve andre grep enn tidligere modeller.
Herland presiserer at kravet ikke bare gjelder Renault-mekanikere, men også bilreparatører hos frittstående verksteder, som er velkomne til å søke opplæring i Renaults nordiske Cotech-samarbeid. De får dokumentasjon og deltar i treningsprogrammet på linje med Renaults egne folk, og til selvkostpris ettersom dette ikke er noe kommersielt område, i følge Herland.
Opplæringen tar fra to til fire uker, avhengig av forkunnskaper.