-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Kommende Clio krever kompetanse
Når Renault Clio III kommer i handelen her hjemme neste år, vil den inneholde en del nyheter som krever etterskolering av de mekanikerne som skal skru på bilene.
Dette uttalte adm. direktør Øystein Herland i Renault Nordic til svenske medier nylig. – Men, tilføyde Herland beroligende, –for den som allerede har Renaults Cotech-utdannelse, holder det med å komplettere sine eksisterende kunnskaper.
Det er primært motorteknikken, spesielt i dieselutgavene, at nye elektroniske løsninger vil stille særskilte krav til bilmekanikerne, som må avlegge en Cotech-eksamen for å kunne utføre service og reparasjoner på Clio III. Men også hva karosserireparasjoner angår, skal nye Clio kreve andre grep enn tidligere modeller.
Herland presiserer at kravet ikke bare gjelder Renault-mekanikere, men også bilreparatører hos frittstående verksteder, som er velkomne til å søke opplæring i Renaults nordiske Cotech-samarbeid. De får dokumentasjon og deltar i treningsprogrammet på linje med Renaults egne folk, og til selvkostpris ettersom dette ikke er noe kommersielt område, i følge Herland.
Opplæringen tar fra to til fire uker, avhengig av forkunnskaper.