-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Kommende Clio krever kompetanse
Når Renault Clio III kommer i handelen her hjemme neste år, vil den inneholde en del nyheter som krever etterskolering av de mekanikerne som skal skru på bilene.
Dette uttalte adm. direktør Øystein Herland i Renault Nordic til svenske medier nylig. – Men, tilføyde Herland beroligende, –for den som allerede har Renaults Cotech-utdannelse, holder det med å komplettere sine eksisterende kunnskaper.
Det er primært motorteknikken, spesielt i dieselutgavene, at nye elektroniske løsninger vil stille særskilte krav til bilmekanikerne, som må avlegge en Cotech-eksamen for å kunne utføre service og reparasjoner på Clio III. Men også hva karosserireparasjoner angår, skal nye Clio kreve andre grep enn tidligere modeller.
Herland presiserer at kravet ikke bare gjelder Renault-mekanikere, men også bilreparatører hos frittstående verksteder, som er velkomne til å søke opplæring i Renaults nordiske Cotech-samarbeid. De får dokumentasjon og deltar i treningsprogrammet på linje med Renaults egne folk, og til selvkostpris ettersom dette ikke er noe kommersielt område, i følge Herland.
Opplæringen tar fra to til fire uker, avhengig av forkunnskaper.