-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Mens vi venter på femmeren
Renault har lovet oss en batterielektrisk femmer med retro-trekk. Mens vi venter, har en designer fra Paris fått hjelp fra Renault til å drømme seg frem til sin helt egne versjon av det 50 år gamle ikonet.
Pierre Gonalons, som vanligvis driver med møbler og interiører, tok for seg en gammel femmer og fikk fabrikkens tillatelse til å gjøre hva han ville med interiøret.
Det ble ikke SÅ dramatisk, faktisk hadde det vært akseptabelt i en produksjonsmodell – bortsett kanskje fra rattet som er blitt litt for komplisert med sine korketrekkerkurver.
Han har kalt bilen Diamant – et ganske opplagt navn når man ser på Renaults logo. Rombe er en betegnelse, Diamond er en annen.
Faktisk har det skjedd mer utvendig enn innvendig, med lykter foran og bak med ny form, ny innmat og ny innfesting. Hjulene er fra en Alpine-utgave med noe solgudaktig i sentrum. Lakken er gull over en rosa bakgrunn med noen trick-effekter slik at tonen endrer seg med lyset.
Innvendig snakker vi – i motsetning til mange av hotellinteriørene hans – minimalisme, og nytt er det med et dashbord kledd med et stoff vevd at hestetagl. Lettere innsalg av messing og gull finner du også innabords.
Mekanikken er revet ut og erstattet av noe batterielektrisk – for alt jeg fra en Twizy – for den trenger jo ikke mer. Dette er en bil som åpenbart er laget mer for dekorasjon enn mobilitet. Riktignok har den noen instrumenter og full GPS/infotainment-pakke – i form av et hendig klips til mobiltelefonen din.
Og den obligatoriske avslutningen er at om en måned eller to blir det utviklet en samling NFT-er – inspirert av denne bilen.
Selvfølgelig.