-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Copen er gjenoppstått
Daihatsu har visst ikke forstått at de spesielle Kei-bilene skal dø. Nå kommer de med nytt opplag av den to-seters, åpne, festforestillingen Copen.
Det er ikke mange dagene siden vi gjenga en historie om at japanske myndigheter nå forsøker å ta livet av det spesielle japanske bilsegmentet: Kei-klassen.
Det virker som om Daihatsu heldigvis ikke har oppfattet faresignalene. I disse dager lanserer de en ny Copen-generasjon.
Egentlig har vi håpet på den. Først ble produksjonen av den gamle stanset i 2012, så viste de en konseptmodell i Tokyo i fjor, som for sikkerhets skyld var kalt Kopen.
Klassisk
I den nye produksjonsversjonen er vi tilbake til den opprinnelige stavemåten, resten stemmer også.
Forhjulsdrevet, 660 ccm motor (nå står det at den har tre sylindre) på 63 hk og nesten ikke noe dreiemoment. Femtrinns kasse, med (håper jeg) de samme eksentriske utvekslingsforholdene som originalen er utstyrt med, og med det to-delte alutaket som forsvinner ned i bagasjerommet når man holder nede en bryter.
Moderne
Men chassiset er nytt. Daihatsu har utviklet en monocoque som de kaller D-Ramme der de aller fleste karosserielementene boltes på. Dels kan det gjøre bulk-reparasjoner veldig greie, og dels gir det muligheter for alternative karosserifasonger.
I Japan starter prisen på så vidt over 100.000 kroner – men jeg er redd prisnivået bare er av akademisk interesse for oss. Det er ikke noe som tyder på at Bertel O. Steen skal gjenoppta Daihatsu-importen.
Det vi selvfølgelig kan håpe på er at denne også kommer i en Toyota-versjon. For en praktfull avløser av gamle MR2.