-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hyundai Coupe
Den har det du forventer av en prisgunstig sportskupé - kjøreegenskapene, linjene og kjøreopplevelsen.

Først publisert i BIL 11 - 2002.
Men jeg skal ikke legge skjul på at du får yte litt selv også. Med en beskjeden 105-hesters 1,6-liter under panseret ønsker en av og litt mer saft i frasparket. Forbikjøringene må forberedes og kjøringen planlegges bedre enn bilens utseende tilsier. Linjene er det ikke noe i veien med og de fleste tar Hyundai Coupe på alvor som en dynamisk sportskupé.
Kjøreegenskapene er det heller ikke noe i veien med – de er utviklet for å håndtere V-sekseren med 2,7 liter sylindervolum og 167 hk. Direkte komfortabel blir ikke fjæringen og dempingen, men det er heller ikke ukomfortabelt, bare litt mer sportslig enn i en kombikupé i kompaktklassen. Dette er en snerten og letthåndterlig bil. Veigrepet er det ikke noe å utsette på, og kjøreegenskapene er balansert mot en moderat understyring. Styrefølelsen er på Focus-nivå – det er en kompliment selv for en sportskupé.
Hyundai Coupe føles tett, kompakt og robust. Interiøret er oppgradert betydelig i forhold til forgjengeren og finishen er merkbart forbedret. Førerplassen er praktisk og du sitter behagelig i stoler som gir god sidestøtte og god støtte under lårene. Førermiljøet er praktisk og oversiktlig med en moderne design. Plassforholdene er gode foran, men bak skal du helst ikke være for lang, da stanger du hodet i baklukevinduet.
Gearskiftet er litt hakkete, men likevel lett og presist og det kan du trenge med denne motoren. Her skal du nemlig ikke holde igjen for å få fart på sakene. Godt at du da har kjøreegenskaper som tillater høy svinghastighet, for du skal ikke regne med særlig fraspark ut av svingene. Med en prislapp pålydende 230.000 kroner er dette en overkommelig sportskupé hvis du ikke har for store forventninger når det gjelder ytelser. Utstyrsnivået er høyt med blant annet fire kollisjonsputer, automatisk klimaanlegg og alarm som standard. Skinnseter koster 9000 kroner og soltak 6000.
Skal du ha litt mer kraft må du opp på 284.000 kroner og 2-liters motor, mens toppmodellen med 2,7-liters V-sekser koster 390.000 kroner. Men er utseendet og kjøreegenskapene viktigere enn potent motor, er Coupe 1.6 en attraktiv bil.
HYUNDAI Coupe:
Motor: 4-sylindret rekkemotor med to overliggende kamaksler og fire ventiler pr. sylinder. Kompresjon: 10:1. Sylindervolum: 1599 ccm. Boring og slaglengde: 76,5 x 87,0 mm. Effekt: 77 kW (105 hk) v/5800 o/min. Dreiemoment: 143 Nm v/4500 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Bremser: Ventilerte skiver foran og skiver bak. ABS og EBD.
Dekk: 205/55TR16.
Mål: Lengde: 439,5 cm. Bredde: 176,0 cm. Høyde: 133,0 cm. Akselavstand: 253,0 cm. Sporvidde f/b: 149,0/149,0 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1308 kg. Tillatt totalvekt: 1700 kg. Maks tilhengervekt: 1200 kg. Maks vogntogvekt: 2900 kg. Maks taklast: 40 kg.
Bagasjerom: 312 liter (VDA).
Tankvolum: 55 liter.
Aks. 0–100: 11,6 sek
Toppfart: 185
Forbruk bykjøring: 0,98 l/mil
Forbruk landevei: 0,63 l/mil
Forbruk snitt: 0,76 l/mil
CO2-utslipp: 182 g/km
Pris: kr. 229.950,-
Forbruk i følge 99/100/EU.