-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Med pris som viktigste våpen
Dacia har avduket sitt rimelige alternativ på elbilfronten, Spring Electric Concept.
Billigmerket i Renault-familien viser sin første elbil i form av konseptet Spring Electric. Men den er ikke en ren fantasi – bilen skal på markedet allerede første halvår 2021. Dacia presenterer den som Europas billigste elbil, så det lover bra.
Vi omtalte bilen basert på renderinger for et par uker siden, og fortalte da at den med stor sannsynlighet blir Norges billigste elbil siden den allerede er på markedet i Kina som Renult City K-ZE og India som Renault Kwid.
Når bilen nå dukker opp som konsept har den betegnelsen Spring Concept, og det er mulig denne betegnelsen blir med videre til produksjonsutgaven som kommer neste år.
Bilen får en begrenset rekkevidde på rundt 200 kilometer, men om prisen er lav nok vil nok det være akseptabelt for dem som er ute etter en liten bybil. Crossovere med ekstra bakkeklaring og høy sittestilling er jo i vinden som aldri før.
Eneste mål vi får oppgitt er en lengde på 3,73 meter, og det fins heller ikke spor av tekniske data i pressemeldingen som følger bilen.
Vi vet at den kinesiske bilen har en relativt svak motor, men det har vel heller ikke den store betydningen hvis bilen kun skal benyttes i urbane strøk med lav fartsgrense.