-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Sniktitt på ny Dacia
Snart skal Dacia lansere en helt ny modell. Som BilNorge-leser skal får du en forsmak på bilen her og nå.
Dacia har valgt en betegnelse som merkelig nok ikke er tatt i bruk tidligere – Jogger. Et bra navn som klinger bra på en rekke forskjellige språk i tillegg til at de får benyttet «er»-endingen sin, som i Duster.
De omtaler den som en pragmatisk og robust familiebil som kan leveres med fem eller syv seter, med god plass til passasjerer og sportsutstyr eller hva annet man måtte ha behov for å frakte. Like godt egnet i hverdagen som til helgeutflukt og ferie.
Bilen skal avdukes digitalt på fredag, og allerede neste uke kan besøkende på IAA, den internasjonale bilmessen i München, se den i levende live.
Foreløpig sier ikke Dacia et ord om tekniske data, men om den ikke blir elektrisk i en eller annen form eller får en ekstremt lav pris, blir den neppe aktuell for Norge.
Vår dyktige illustratør har laget renderinger som du kan regne med ligger tett opptil modellen som skal avdukes på fredag. Han har også laget en collage der du kan sammenligne nykommeren med populære Sandero.
Det er nesten bare i Norge Dacia blir oversett. I juli ble det solgt 20.500 eksemplarer av Sandero. Det gjorde den til den mest solgte modellen i Europa i juli – 1000 biler foran Golf.
Her i landet er det kun Duster som selges av Dacia-modellene i dag, og antallet er svært beskjedent med 23 nye biler hittil i år mot 56 samme periode i fjor. Duster har nylig fått en facelift - kanskje det kan stimulere salget.
Men det er en annen ny Dacia-modell som kan bli meget aktuell – elbilen Spring som vi fortsatt venter på mer informasjon om med hensyn til pris og salgsstart. Vi har tidligere antydet at den kan bli Norges rimeligste elbil.
Dacia har hatt en 7-seter i porteføljen siden tidligere, Lodger, basert på en tilårskommen RenaultGrand Scenic. Den kom meget dårlig ut i kollisjonstest hos EuroNCAP i 2012, men vi kan nok regne med at Dacia har skjerpet seg på dette feltet nå.