-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Copen med stavefeil
Daihatsu skal komme med en ny Copen til Tokyo-utstillingen. Men denne gang heter den Kopen!
Det er kanskje forholdsvis kjent at det i BIL-sfæren også befinner seg en Copen. Ikke den femi europeiske utgaven, men en hardcore japaner med rattet på riktig (høyre) side og med den hysteriske firesylindrede japanske 660 ccm motoren.
Denne nesten håndbygde bilen, med betydelig innslag av aluminium (800 kg og nesten ikke verken hestekrefter eller dreiemoment, men massevis av turtall og en girkasse med helt sinnssyke utvekslinger – massiv moro!), gikk ut av tiden en gang i fjor.
Og nå skal den altså gjenoppstå. Samme idéen, men med et nytt, mer funky utseende. Du har faktisk sett antydninger av denne fasongen før, vi fortalte om et nytt konsept, D-X, fra Tokyo-utstillingen for to år siden.
Vi vet ikke noe mer om den nye Kopen enn vi visste om D-X den gangen, men det er nok helt opplagt at den er bygget over den japanske Kei-oppskriften (begrensninger på utvendige mål, og på motorstørrelse – men ikke motorytelse!) akkurat som Hondas nye Kopen-konkurrent S660.
Men hvis vi skal tro på de første bildene som er sendt ut av den nye sportsbilen, vil den kunne leveres med forskjellige klær. Her ser vi i hvert fall variasjoner når det gjelder både cladding og lys.
Det er nok ikke noe særlig håp om at denne vil komme til Norge. Bertel O. Steen har avviklet Daihatsu-importen nå. Men siden Toyota har et skikkelig inngrep i Daihatsu, kan vi jo håpe at kjempekonsernet ser lyset og sørger for å få distribuert denne lille morsomheten.
Foreløpig er jo disse bilene helt uten konkurranse, og er det noe de store produsentene elsker for tiden, så er det jo å finne opp nye segmenter.