-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Tilbake til fremtiden
Endelig skal Mercedes-Benz få strammet opp den litt slappe, utflytende fronten sin.
Ingen var i tvil om hva det var du så i merkets storhetstid. Enten vi snakker S-klassen fra 1965 (W 108) eller Mercedes 190 (W 201) fra 1981 møtte vi en klart definert Mercedes-grill.
Den sto forholdsvis vertikalt og var definert av en veldig klar ramme.
Men så begynte det å skje ting, ikke minst ødela de mange såkalte sportsbilene det typiske Mercedes-preget.
Nå lover designsjefen, Gorden Wagener, oss en distinkt presentasjon igjen.
- En perfekt blanding av evigvarende design-koder bygget litt om for fremtidens smak – og den skal gjøre at bilene våre gjenkjennes med en gang.
Når han snakker om gamle design-koder tenker han åpenbart helt tilbake til pionertiden, med Mercedes Simplex som satte agendaen for alt som var luksus og lynraskt. Deres bikube-mønstrete grill gikk det ikke an å ta feil av.
Den nye grillen, som skal debutere på kommende GLC i München om en måned bruker også et bikubemønster i hele grillen. Men der Simplexen hadde hull for at kjøleluft skulle komme til radiatoren har den nye grillen lys i det som ellers kunne vært åpninger.
Til sammen er det 942 felt i grillen som alle blir opplyst av de 140 LED-lampene som ligger skult bak der. De ligger over hverandre i tre klart definerte rader, og i midten har du den nye stjernen.
Den vil selvfølgelig også bli opplyst – i hvert fall på markeder hvor slikt er tillatt.
Derved får den kommende Mercedesen et ansikt som du også vil gjenkjenne om natten. Det vil komme skinnende mot deg som et annet spøkelse.
La oss håpe Mercedes er konsekvente en stund nå, og lar dette bli ansiktet på alle de batterielektriske bilene som etter hvert vil komme.
Jeg sier ikke at dette er bransjens mest vellykkede ansikt, noen vil kanskje syns at det hele er litt nattklubb-vulgært. Men hvis Mercedes kan holde fast på dette uttrykket vil vi i hvert fall ikke være i tvil om hva det er vi ser på.