-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter

Nyåpning for Twingo
På Parisutstillingen sto den kommende Twingo 95 % produksjonsklar. Nå har den dukket opp på utstillingen i Brussel – heldigvis enda mer 95 % produksjonsklar enn sist.
«Håper ikke det» skrev jeg om de 95 prosentene etter å ha møtt den kommende Renaulten i Paris.
Bilen var nemlig helt uten interiør, så hvis det var 95 % hadde jeg mine tvil om komfort for fører og passasjerer i den kommende fashionmobilen.
Bilen er ekstremt retro, hele eksteriøret er blitt med videre. Du er liksom ikke i tvil om hva som er utgangspunket. Til og med de «søte» lyktene foran og bak, som ser ut som halvåpne, litt søvnige øyne, er blitt med videre.
Det sier bare litt om hvor avant garde den opprinnelige var da den dukket opp i 1992 – designet av Jean-Pierre Ploué som i dag er konsernets designsjef hos Stellantis.

Det ironiske er at da Renault dukket opp med sin første retro-konsept Twingo i 2013 var den fjernere fra originalen enn det dagens er. Akkurat som dagens Twingo Concept er mye ærligere mot den gamle enn det tredje generasjons Twingo, som fremdeles bygges i Slovenia.
Men det er ikke mange rester av best-by datering fra den gamle. Her er det helt åpenbart 2025 man setter seg inn i.
Det eneste minnet om gamle dager er at designerne har lagt inn en del uventede finter – originalen var også stapp full av sånne småting som du bare ble glad av.

I den nye finner du reguleringshjulet til seteryggen som ser ut – og føles – som det er hentet rett fra et skateboard. Hodestøttene foran har en magnetisk skive på baksiden, slik at baksetepassasjeren kan hekte opp alt av metall. Og du finner brede strikk-bånd her og der som du kan bruke til å lagre veiboken i, eller feste vannflasken i nærheten.

Men selve kontoret domineres av en skjerm på 10,1 tommer og en på 7, plassert på et dashbord som er en langstrakt oval som går i hele bilens bredde. Her er både brytere og manuell regulering for ventilasjon, og hendler på rattet og mange valgmuligheter hvis du skal legge fra deg ting.
Luftuttakene har samme form som på originalen (men kan godt nytes uten at du har vært borti den gamle modellen i det hele tatt) og setene har farger og mønstre som matcher karosserifargen. Mønstrene er heldigvis ikke like ville som de var på 90-tallet.
Baksetet er delt 50/50 – innvendig plass er åpenbart en prioritet. Bruksvennlighet også – gulvet er av kork.
Utvendig har det ikke skjedd mye siden Paris – bilen har åpenbart rykket enda tre ruter nærmere Start Produksjon!
Det er imidlertid ikke sagt et ord om drivlinje (tenk Renault 5 E-Tech), men det er snakket veldig meget om priser «på sørsiden av € 20.000». Da hjelper det selvfølgelig at Nissan også skal bruke dette grunnlaget til sin neste Micra.
