-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Europa-aktuell Genesis
Hyundai har lansert andre generasjon av sin store sedan Genesis under Detroit-utstillingen. Selv om Hyundai ennå ikke kan kalle seg et premium-merke, tilsier bilens størrelse at dette er en konkurrent til blant andre BMW 7-serie.
For første gang i en Hyundai-sedan, leveres bilen med firehjulsdrift, kalt Hitrac. Systemet kombineres med elektronisk styrt fjæring, CDC, Continous Damping Control.
Hyundais såkalte Fluidic Sculpture-design, som debuterte på Sonata i 2009, har blitt raffinert og modifisert på den nye Genesis i en slik grad at den nå kalles generasjon 2.0. Et særtrekk ved eksteriøret er den enorme sekskantete grillen.
To motoralternativer er tilgjengelige fra starten, begge ser ut til å være tiltenkt det amerikanske markedet – for Europa vil vi nok se motorer med mer moderat slagvolum.
Toppmodellen får en 5,0-liter V-åtter med 426 hk, mens «økonomiutgaven» er satt opp med en sekssylindret 3,8-liter som yter 325 hk.
Genesis skal produseres i Ulsan-fabrikken i Sør-Korea. Leveransene til USA starter på vårparten. Det er foreløpig ikke kjent når den blir å se på europeiske veier, men vi har grunn til å tro at det skjer i løpet av inneværende år.
Søstermodellen til Genesis er Kia Cadenza som høster stor anerkjennelse i USA.