-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Plug-in fra Hyundai
Stadig flere produsenter lanserer ladbare hybrider. I Detroit står Sonata Plug-in Hybrid.
Om jeg skal prøve å rekapitulere hva som fins av ladbare hybrider i dag, så kan vi vel starte med Opel Ampera, Toyota Prius Plug-in og Volvo V60 Plug-in som har vært lengst på markedet.
Og så fortsette med Mitsubishi Outlander PHEV, Mercedes S500 Plug-in Hybrid og Audi A3 e-tron, som alle kom på markedet i fjor.
Volkswagen Golf GTE er like rundt hjørnet, og i løpet av 2015 får vi se Passat GTE, Mercedes C350 Plug-in og sikkert enda flere.
Kanskje også den nye Sonata Plug-in? Foreløpig sier bare Hyundai at den skal lanseres på utvalgte markeder i løpet av 2015.
Sonata Plug-in har en batteripakke på 9,8 kWt, og det skal holde til en elektrisk rekkevidde på cirka 35 kilometer. Det er omtrent på nivå med Mercedes C350 Plug-in, og en god del kortere enn hva Audi/VW opererer med, for ikke å snakke om hva BMW har antydet.
Drivlinjen består av en 2,0-liters bensinmotor med 154 hk samt en elmotor på 50 kW (68 hk). Maks samlet effekt er 202 hk, og kreftene sendes til forhjulene gjennom en 6-trinns automatkasse.
Basert på amerikansk standard har Sonata Plug-in Hybrid et snittforbruk på 0,25 liter per mil. Bilen skal produseres i Korea.