-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Plug-in fra Hyundai
Stadig flere produsenter lanserer ladbare hybrider. I Detroit står Sonata Plug-in Hybrid.
Om jeg skal prøve å rekapitulere hva som fins av ladbare hybrider i dag, så kan vi vel starte med Opel Ampera, Toyota Prius Plug-in og Volvo V60 Plug-in som har vært lengst på markedet.
Og så fortsette med Mitsubishi Outlander PHEV, Mercedes S500 Plug-in Hybrid og Audi A3 e-tron, som alle kom på markedet i fjor.
Volkswagen Golf GTE er like rundt hjørnet, og i løpet av 2015 får vi se Passat GTE, Mercedes C350 Plug-in og sikkert enda flere.
Kanskje også den nye Sonata Plug-in? Foreløpig sier bare Hyundai at den skal lanseres på utvalgte markeder i løpet av 2015.
Sonata Plug-in har en batteripakke på 9,8 kWt, og det skal holde til en elektrisk rekkevidde på cirka 35 kilometer. Det er omtrent på nivå med Mercedes C350 Plug-in, og en god del kortere enn hva Audi/VW opererer med, for ikke å snakke om hva BMW har antydet.
Drivlinjen består av en 2,0-liters bensinmotor med 154 hk samt en elmotor på 50 kW (68 hk). Maks samlet effekt er 202 hk, og kreftene sendes til forhjulene gjennom en 6-trinns automatkasse.
Basert på amerikansk standard har Sonata Plug-in Hybrid et snittforbruk på 0,25 liter per mil. Bilen skal produseres i Korea.