-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
1,75 kg per hest
Den nederlandske sportsbilprodusenten er klar med en ny modell – møt Donkervoort GTO.
Første gang vi skrev om Donkervoort på BilNorge.no, var vel i forbindelse med Genève-utstillingen 2007, hvor de lanserte sin D8 GT.
Siden den gang har de både satt runderekorder på Nordsløyfa og utvidet porteføljen med en lukket modell, men nå er Joop Donkervoort og hans team klar med noe helt nytt igjen.
De har brukt to og et halvt på å utvikle sin nye GTO i lille Lelystad, og de har samarbeidet tett med Audi Quattro GmbH.
Fra hjul til veltebur
Utseendemessig skiller den nye modellen seg ikke vesentlig fra det vi har sett tidligere herfra, men de hevder selv at bilen er kliss ny, den deler bare 5 prosent komponenter med D8 270RS og rundt 30 % med den nyere GT.
GTO er større enn sine forgjengere, omtrent 35 cm lenger og 15 cm bredere. Det var en dyd av nødvendighet for å få skohornet inn motoren i lengderetningen.
Det er den 5-sylindrede TFSI-motoren fra Audi (blant annet TT-RS) som er tilpasset den nye modellen. I GTO yter den fra 340 til 400 hester, med et dreiemoment på 450 Nm som er til disposisjon fra omkring 1600 omdreininger.
LES: Vår prøvekjøring av Audi TT-RS
Ekstra pulver
De 25 første eksemplarene av GTO er spesialdesignet og utstyrt med en 2,5 TFSI-motor som er 30 kg lettere enn standardutgaven. Denne besparelsen er oppnådd ved vektreduserende inngrep på en rekke områder, foretatt i nært samarbeid med Audis ingeniører.
Dashbordet i spesialutgavene er utstyrt med en bryter som aktiviserer en spesiell racingmodul, og med denne øker effekten umiddelbart til 400 hestekrefter.
En annen nyhet ved denne modellen, er at den som første Donkervoort har traction control. “Men den er bare for bruk i regnvær!” sier produsenten.
Space tech
Den nye bilen veier rundt 700 kg, og man har holdt vekten nede ved å lime paneler av karbonfiber på rørrammen.
Som et eksempel på avansert konstruksjon nevner de at sidedøren, som er støpt i én enhet, inkludert hengsler, og veier 980 gram, tåler sidekrefter på 1500 kg og at hengslene tåler en belastning på 1100 kg.
Nær halvparten av de 25 spesialutgavene ble solgt da Donkervoort inviterte europeiske entusiaster til en sniktitt på nye GTO.
Produksjonen av de 25 spesielle starter tidlig i 2012, og de første skal etter planen leveres innen sommeren.
De første “standardutgavene” skal i produksjon fra 2013, og Donkervoort antyder en pris på mellom 100.000 og 150.000 euro, pluss avgifter.