-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Elbil til under 200.000
Renaults svar til lavpris-konkurrenter
«Alle» skal lage elektrisk bybil til under 20.000 euro om dagen. Her er Renaults alternativ, og den skal bygges i Europa.
De fleste bilprodusenter har som mål å presentere en rimelig bybil i løpet av et par år. Nå er jo kronekursen svak for tida, men med fortsatt elbilincentiver bør vi kunne håpe på en bil til under 200.000 kroner når disse realiseres.
Renault graver dypt i retrosporet. Vi vet de skal lansere revitaliserte utgaver av både Renault 5 og Renault 4 i løpet av 2024, og konseptet de nylig viste tyder på at de velger tilsvarende løsning når de skal presentere sitt rimeligste alternativ.
Denne er basert på Twingo som debuterte i 1992 og som i dagens generasjon er nær beslektet med Smart-modellen ForFour.
Retro
Neste generasjon går tilbake til de originale røttene med en en-boks-form, halvrunde lykter i begge ender – som en smilende tegneseriefigur. Frontruten fortsetter der panseret slutter, og panseret har de tre ventilene originalen var utstyrt med.
Håndtakene til fordørene er integrert i en lysende sirkel mens de til bakdørene er skjult i C-stolpene. Selv om vår illustratør har «designet» fargerike biler med både tre og fem dører, er det trolig at fem dører blir standard og eneste alternativ.
Effektiv
Renault har ikke avslørt detaljer om drivlinje, men de har antydet at den skal bli «best i klassen» med et forbruk på 10 kWt per 100 kilometer og 75 prosent lavere CO2 fra vugge til grav enn en typisk europeisk fossilbil i 2023.
Dessuten gjør det kompakte fotavtrykket at den tar 20 prosent mindre plass enn gjennomsnittsbilen i gater og parkeringshus.
Med så lavt forbruk og siden den primært skal brukes i trange bygater kan bilen utstyres med en kompakt batteripakke – for eksempel den på 26,8 kWt som sitter i Dacia Spring. Den ville holde til en rekkevidde på rundt 25 mil, og en bil i dette formatet inviterer ikke akkurat til langturer.
Nye Twingo E-Tech forventes på markedet i 2026 og skal bygges i Europa av Renaults Ampere-divisjon.