-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter

Elbil til under 200.000
Renaults svar til lavpris-konkurrenter
«Alle» skal lage elektrisk bybil til under 20.000 euro om dagen. Her er Renaults alternativ, og den skal bygges i Europa.
De fleste bilprodusenter har som mål å presentere en rimelig bybil i løpet av et par år. Nå er jo kronekursen svak for tida, men med fortsatt elbilincentiver bør vi kunne håpe på en bil til under 200.000 kroner når disse realiseres.
Renault graver dypt i retrosporet. Vi vet de skal lansere revitaliserte utgaver av både Renault 5 og Renault 4 i løpet av 2024, og konseptet de nylig viste tyder på at de velger tilsvarende løsning når de skal presentere sitt rimeligste alternativ.
Denne er basert på Twingo som debuterte i 1992 og som i dagens generasjon er nær beslektet med Smart-modellen ForFour.
Retro
Neste generasjon går tilbake til de originale røttene med en en-boks-form, halvrunde lykter i begge ender – som en smilende tegneseriefigur. Frontruten fortsetter der panseret slutter, og panseret har de tre ventilene originalen var utstyrt med.
Håndtakene til fordørene er integrert i en lysende sirkel mens de til bakdørene er skjult i C-stolpene. Selv om vår illustratør har «designet» fargerike biler med både tre og fem dører, er det trolig at fem dører blir standard og eneste alternativ.
Effektiv
Renault har ikke avslørt detaljer om drivlinje, men de har antydet at den skal bli «best i klassen» med et forbruk på 10 kWt per 100 kilometer og 75 prosent lavere CO2 fra vugge til grav enn en typisk europeisk fossilbil i 2023.
Dessuten gjør det kompakte fotavtrykket at den tar 20 prosent mindre plass enn gjennomsnittsbilen i gater og parkeringshus.
Med så lavt forbruk og siden den primært skal brukes i trange bygater kan bilen utstyres med en kompakt batteripakke – for eksempel den på 26,8 kWt som sitter i Dacia Spring. Den ville holde til en rekkevidde på rundt 25 mil, og en bil i dette formatet inviterer ikke akkurat til langturer.
Nye Twingo E-Tech forventes på markedet i 2026 og skal bygges i Europa av Renaults Ampere-divisjon.