-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Avduket på julaften
Ytterligere to modeller fra NIO
På selveste julaften ble den årlige Nio Day avholdt, og der viste den kinesiske produsenten to nye modeller.
Så langt i år er det ifølge OFV registrert 1106 nye Nio på norske skilter, fordelt på 1035 av SUV-en ES8 og 71 av sedanen ET7.
De har i tillegg annonsert priser og startet salget av ytterligere to modeller, sedanen ET5 som blir en direkte utfordrer til Tesla Model 3 og den kompakte SUV-en EL7. Disse kan vi regne med dukker opp på statistikken i løpet av våren 2023.
«Julegavene» fra Nio var en ny generasjon ES8 samt en SUV-Coupé med betegnelse EC7 som nok vil ha mye til felles med nylig annonserte EL7.
Normalt burde det innebære en facelift snarere enn en helt ny modell når ES8, som bare har vært på markedet siden 2018 og i Norge et års tid, nå fornyes, men ifølge Nio er bilen de nå viser basert på en helt nyutviklet plattform med betegnelse NT2.0.
Plattformen inkluderer luftfjæring og to motorer med en samlet effekt på 480 kW (652 hk). Det skal holde til en akselerasjonstid til 100 km/t på 3,8 sekunder for EC7 og 4,1 sekunder for ES8.
Kundene kan velge mellom batteripakker på 75 eller 100 kWt, og de kan som tidligere velge mellom å kjøpe eller leie batteriene med tilgang til Nios unike Power Swap-system.
EC7 er en femseter mens ES8 har seks separate seter fordelt på tre rader.
Det er foreløpig ukjent om og eventuelt nå de nye modellene kommer til Norge.