-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Avduket på julaften
Ytterligere to modeller fra NIO
På selveste julaften ble den årlige Nio Day avholdt, og der viste den kinesiske produsenten to nye modeller.
Så langt i år er det ifølge OFV registrert 1106 nye Nio på norske skilter, fordelt på 1035 av SUV-en ES8 og 71 av sedanen ET7.
De har i tillegg annonsert priser og startet salget av ytterligere to modeller, sedanen ET5 som blir en direkte utfordrer til Tesla Model 3 og den kompakte SUV-en EL7. Disse kan vi regne med dukker opp på statistikken i løpet av våren 2023.
«Julegavene» fra Nio var en ny generasjon ES8 samt en SUV-Coupé med betegnelse EC7 som nok vil ha mye til felles med nylig annonserte EL7.
Normalt burde det innebære en facelift snarere enn en helt ny modell når ES8, som bare har vært på markedet siden 2018 og i Norge et års tid, nå fornyes, men ifølge Nio er bilen de nå viser basert på en helt nyutviklet plattform med betegnelse NT2.0.
Plattformen inkluderer luftfjæring og to motorer med en samlet effekt på 480 kW (652 hk). Det skal holde til en akselerasjonstid til 100 km/t på 3,8 sekunder for EC7 og 4,1 sekunder for ES8.
Kundene kan velge mellom batteripakker på 75 eller 100 kWt, og de kan som tidligere velge mellom å kjøpe eller leie batteriene med tilgang til Nios unike Power Swap-system.
EC7 er en femseter mens ES8 har seks separate seter fordelt på tre rader.
Det er foreløpig ukjent om og eventuelt nå de nye modellene kommer til Norge.