-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Avduket på julaften
Ytterligere to modeller fra NIO
På selveste julaften ble den årlige Nio Day avholdt, og der viste den kinesiske produsenten to nye modeller.
Så langt i år er det ifølge OFV registrert 1106 nye Nio på norske skilter, fordelt på 1035 av SUV-en ES8 og 71 av sedanen ET7.
De har i tillegg annonsert priser og startet salget av ytterligere to modeller, sedanen ET5 som blir en direkte utfordrer til Tesla Model 3 og den kompakte SUV-en EL7. Disse kan vi regne med dukker opp på statistikken i løpet av våren 2023.
«Julegavene» fra Nio var en ny generasjon ES8 samt en SUV-Coupé med betegnelse EC7 som nok vil ha mye til felles med nylig annonserte EL7.
Normalt burde det innebære en facelift snarere enn en helt ny modell når ES8, som bare har vært på markedet siden 2018 og i Norge et års tid, nå fornyes, men ifølge Nio er bilen de nå viser basert på en helt nyutviklet plattform med betegnelse NT2.0.
Plattformen inkluderer luftfjæring og to motorer med en samlet effekt på 480 kW (652 hk). Det skal holde til en akselerasjonstid til 100 km/t på 3,8 sekunder for EC7 og 4,1 sekunder for ES8.
Kundene kan velge mellom batteripakker på 75 eller 100 kWt, og de kan som tidligere velge mellom å kjøpe eller leie batteriene med tilgang til Nios unike Power Swap-system.
EC7 er en femseter mens ES8 har seks separate seter fordelt på tre rader.
Det er foreløpig ukjent om og eventuelt nå de nye modellene kommer til Norge.