-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Avduket på julaften
Ytterligere to modeller fra NIO
På selveste julaften ble den årlige Nio Day avholdt, og der viste den kinesiske produsenten to nye modeller.
Så langt i år er det ifølge OFV registrert 1106 nye Nio på norske skilter, fordelt på 1035 av SUV-en ES8 og 71 av sedanen ET7.
De har i tillegg annonsert priser og startet salget av ytterligere to modeller, sedanen ET5 som blir en direkte utfordrer til Tesla Model 3 og den kompakte SUV-en EL7. Disse kan vi regne med dukker opp på statistikken i løpet av våren 2023.
«Julegavene» fra Nio var en ny generasjon ES8 samt en SUV-Coupé med betegnelse EC7 som nok vil ha mye til felles med nylig annonserte EL7.
Normalt burde det innebære en facelift snarere enn en helt ny modell når ES8, som bare har vært på markedet siden 2018 og i Norge et års tid, nå fornyes, men ifølge Nio er bilen de nå viser basert på en helt nyutviklet plattform med betegnelse NT2.0.
Plattformen inkluderer luftfjæring og to motorer med en samlet effekt på 480 kW (652 hk). Det skal holde til en akselerasjonstid til 100 km/t på 3,8 sekunder for EC7 og 4,1 sekunder for ES8.
Kundene kan velge mellom batteripakker på 75 eller 100 kWt, og de kan som tidligere velge mellom å kjøpe eller leie batteriene med tilgang til Nios unike Power Swap-system.
EC7 er en femseter mens ES8 har seks separate seter fordelt på tre rader.
Det er foreløpig ukjent om og eventuelt nå de nye modellene kommer til Norge.