-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Mekaniker
NAF Senter Molde
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Trondheim
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS

Kompakt crossover
Tøff Kia EV3 klar i 2024
Kia EV3 blir både tøff og trolig klar for Norge neste år.
Det var på EV Day 2023 i Korea at Kia løftet på sløret for tre kommende modeller. Mange av detaljene rundt neste års EV5, en kompakt SUV mindre enn crossover EV6, er kjent. EV4 går inn i sedanklassen som en direkte konkurrent til Tesla Model 3.
EV3, som foreløpig bare er vist som konsept i kupe-SUV-format, er trolig den mest interessante av de tre og vil etter all sannsynlighet være på plass hos en forhandler nær deg innen neste års utgang.
Alt tyder på at EV3 erstatter Kia e-Soul lansert i 2014 og oppgradert i 2020, og at Kia vil bruke modellen for å utfordre Jeep Avenger, Peugeot E-2008, Volvo EX30, Zeekr X og flere av modellene til BYD og MG, for å ha nevnt noen få av de mange kompaktbilene med elektrisk framdrift.
Få detaljer om EV3 er så langt kjent, men konseptet tyder på utstrakt bruk av resirkulerte materialer og interiørminimalisme a la Tesla med to skjermer innenfor samme skjermfront og noen funksjoner bygd inn rundt rattet. Kia omtaler selv bilen som en nedskalert utgave av digre EV9.
Trolig bygges bilen på en modifisert utgave av E-GMP-plattformen (Elektrisk Global Modulær Plattform) som underbygger både EV6, EV9 og flere av Hyundais modeller. Det betyr bakhjulsdrift, men også mulighet for firehjulsdrift.
Konseptet presenterer en bakseteløsning som pakker sammen rygg og sittepute slik at eksempelvis en sykkel kan tas med inne i bilen.
Kias mål er å oppskalere produksjonen av batterielektriske biler til et årlig volum på en million innen utgangen av 2026.