-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Kompakt crossover
Tøff Kia EV3 klar i 2024
Kia EV3 blir både tøff og trolig klar for Norge neste år.
Det var på EV Day 2023 i Korea at Kia løftet på sløret for tre kommende modeller. Mange av detaljene rundt neste års EV5, en kompakt SUV mindre enn crossover EV6, er kjent. EV4 går inn i sedanklassen som en direkte konkurrent til Tesla Model 3.
EV3, som foreløpig bare er vist som konsept i kupe-SUV-format, er trolig den mest interessante av de tre og vil etter all sannsynlighet være på plass hos en forhandler nær deg innen neste års utgang.
Alt tyder på at EV3 erstatter Kia e-Soul lansert i 2014 og oppgradert i 2020, og at Kia vil bruke modellen for å utfordre Jeep Avenger, Peugeot E-2008, Volvo EX30, Zeekr X og flere av modellene til BYD og MG, for å ha nevnt noen få av de mange kompaktbilene med elektrisk framdrift.
Få detaljer om EV3 er så langt kjent, men konseptet tyder på utstrakt bruk av resirkulerte materialer og interiørminimalisme a la Tesla med to skjermer innenfor samme skjermfront og noen funksjoner bygd inn rundt rattet. Kia omtaler selv bilen som en nedskalert utgave av digre EV9.
Trolig bygges bilen på en modifisert utgave av E-GMP-plattformen (Elektrisk Global Modulær Plattform) som underbygger både EV6, EV9 og flere av Hyundais modeller. Det betyr bakhjulsdrift, men også mulighet for firehjulsdrift.
Konseptet presenterer en bakseteløsning som pakker sammen rygg og sittepute slik at eksempelvis en sykkel kan tas med inne i bilen.
Kias mål er å oppskalere produksjonen av batterielektriske biler til et årlig volum på en million innen utgangen av 2026.