-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Rendering: Kia EV4
Er dette en fremtidig bestselger?
Kia har allerede et bredt sortiment av elbiler, og ytterligere to modeller er annonsert. Men de har mer i ermet – vår illustratør har her manet frem en modell som kan bli aktuell i løpet av et par år.
Kia var tidlig ute med elektriske utgaver av Soul og Niro. Så fulgte elegante EV6 som første modell på den avanserte elbilplattformen (E-GMP) de deler med moderfirma Hyundai.
Mot slutten av 2023 kommer den store SUV-en EV9, og like etter den ble presentert viste Kia også den kompakte EV5 som konseptbil og fortalte at den skal lanseres i Kina senere i år.
Mye i vente
Men Hyundai / Kia har lovet at de skal ha 14 elbiler i porteføljen i løpet av 2027, så fortsatt har vi mye i vente. En av disse er EV4 som vår illustratør her gir oss en sniktitt på gjennom sin rendering.
EV4 blir en kompakt SUV som vi foreløpig ikke vet mye om bortsett fra at den blir mindre enn EV5 og at den utvikles spesielt for det europeiske markedet. I tillegg fikk vi et vagt familiebilde da de presenterte sine elbilplaner i 2020.
Lappeteppe
Siden han har lite konkret å forholde seg til har vår illustratør basert sin rendering på ubekreftet informasjon kombinert med Kias designspråk – Opposites United – og med trekk fra modellene som allerede er presentert – EV6, EV9 og EV5.
Vi kan forvente digital cockpit med doble skjermer innlemmet i et felles panel, tilsvarende det vi har sett i blant annet Sportage.
EV4 vil som sine søsken bygges på E-GMP plattformen, hvilket innebærer rekkevidde på over 50 mil med største batteripakke og hurtiglading (240 kW i dagens EV6). Minste motor i EV6 har 170 hk / 350 Nm i kombinasjon med bakhjulsdrift.
Hvis våre antagelser stemmer vil vi få mer informasjon om EV4 i løpet av et års tid, og trolig vil vi snart kunne presentere spionbilder av de første prototypene.
