-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Konsept-debut i Kina
Kia antyder kompakt-SUV
Kia har ambisiøse planer og lover å ha hele 14 elbiler i porteføljen i løpet av 2027. Det innebærer lanseringer av minst to nye modeller i året, fra og med inneværende år.
Det er bare noen uker siden vi ble presentert for EV9, en stor familie-SUV med inntil tre seterader. Konseptet Kia nå viser heter EV5, og det betyr at den skal posisjoneres under EV6 og kan bli en elektrisk erstatning for Sportage.
Kia har ikke røpet noe som helst av tekniske detaljer, men den skal bygges på deres dedikerte elbilplattform, E-GMP, og dermed kan du være trygg på muligheten for lang rekkevidde og lynkjapp hurtiglading.
Designeren har utnyttet mulighetene som ligger i det flate gulvet til å presentere et fleksibelt interiør med svingbare stoler i begge seterader.
Innendørs finner vi også en bred skjerm som strekker seg over en stor del av dashbordet, tilsvarende den i nye EV9, mens innredningen for øvrig preges av minimalisme. Eksteriøret har mye til felles med storebror, EV9.
Vi får ellers høre om miljøvennlige materialer i interiøret. Listen inkluderer plantebaserte materialer utvunnet fra tang, og resirkulerte plastflasker er benyttet i taktrekk, dører og seter.
Produksjonsversjonen av EV5 skal presenteres i Kina senere i år. Etter hvert skal vi få mer informasjon om hva som vil gjelde i andre verdensdeler, men denne ser jo ut til å passe rett inn i den mest populære nisjen for mellomstore SUV-er i vårt marked.