-
Produksjonsleder
Møller Bil Skadesenter Alnabru
-
Bilmekaniker
Stårheim Bilverksted AS
-
Tekniker
Per Aaland A/S
-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS

Konsept-debut i Kina
Kia antyder kompakt-SUV
Kia har ambisiøse planer og lover å ha hele 14 elbiler i porteføljen i løpet av 2027. Det innebærer lanseringer av minst to nye modeller i året, fra og med inneværende år.
Det er bare noen uker siden vi ble presentert for EV9, en stor familie-SUV med inntil tre seterader. Konseptet Kia nå viser heter EV5, og det betyr at den skal posisjoneres under EV6 og kan bli en elektrisk erstatning for Sportage.
Kia har ikke røpet noe som helst av tekniske detaljer, men den skal bygges på deres dedikerte elbilplattform, E-GMP, og dermed kan du være trygg på muligheten for lang rekkevidde og lynkjapp hurtiglading.
Designeren har utnyttet mulighetene som ligger i det flate gulvet til å presentere et fleksibelt interiør med svingbare stoler i begge seterader.
Innendørs finner vi også en bred skjerm som strekker seg over en stor del av dashbordet, tilsvarende den i nye EV9, mens innredningen for øvrig preges av minimalisme. Eksteriøret har mye til felles med storebror, EV9.
Vi får ellers høre om miljøvennlige materialer i interiøret. Listen inkluderer plantebaserte materialer utvunnet fra tang, og resirkulerte plastflasker er benyttet i taktrekk, dører og seter.
Produksjonsversjonen av EV5 skal presenteres i Kina senere i år. Etter hvert skal vi få mer informasjon om hva som vil gjelde i andre verdensdeler, men denne ser jo ut til å passe rett inn i den mest populære nisjen for mellomstore SUV-er i vårt marked.