-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Endelig, elektrisk moro
Rart det skulle ta mer enn 20 år før noen oppdaget at Smart Crossblade kanskje var en idé man burde forfølge. Evetta har endelig gjort det.
Kall den gjerne buggy-utgaven av den minste Smart. Nesten alt, også av karosseri, var fjernet. Tilbake var noe som egentlig ikke kunne beskrives som annet enn latterlig frekk.
Skru frem til 2022. For at noe tilsvarende skal ha kred i våre dager, må den være batterielektrisk, og det eneste designerne hos alle de som bygger små elbiler jobber virkelig hardt med, er å forsøke å unngå at de ser ut som handicapbiler eller golf-traller.
Men så dukker Evetta opp med flere versjoner. Blant annet en som ser ut som et egg der hatten er kakket av.
Evetta kommer fra en tysk produsent og har åpenbart dukket opp i skyggen av Microlino. Microlino var jo den opprinnelige gjenoppstandelsen av Isetta og har vært gjennom en del underlige øvelser i årene som har gått etter debuten.
Det var blant annet noe halvkriminelt der som involverte den gamle sportsbilprodusenten Artega – men hvor i dette virvaret Evetta kommer fra vet jeg ikke.
Jeg vet bare at den er et egg, akkurat som Isetta/Microlino og at den åpnes foran.
Så vet jeg også at noe av det første Evetta gjorde var å bygge et alternativ, nemlig en veldig åpen to-seter med frontrutetoppen på høyde med navlen, omtrent.
Jeg vet også, for jeg har lest hjemmesiden, at den har et batteri på 18 kWt og at det skal duge til 200 kilometer. 90 km/t er en mulig toppfart.
Denne første debutant-serien skal bygges i 999 eksemplarer og koste tårer i øynene. Det vil si, € 33.333. En mer normal cabriovariant, her snakker vi radikalt soltak, skal koste € 21.000 og grunnmodellen, uten noen ekstra hull, vil ligge på ca. 16.000 euro.
Originalen fra Microlino, hvis det er riktig å kalle den opprinnelige Isetta-kopien for original, nøyer seg med 12.500 euro, men da med et mindre batteri.
Evetta har også en fleksibel og strukket løsning til deg som er på jakt etter pickup, minibuss eller minibobil. Sjekk ut videoen her: