-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Endelig, elektrisk moro
Rart det skulle ta mer enn 20 år før noen oppdaget at Smart Crossblade kanskje var en idé man burde forfølge. Evetta har endelig gjort det.
Kall den gjerne buggy-utgaven av den minste Smart. Nesten alt, også av karosseri, var fjernet. Tilbake var noe som egentlig ikke kunne beskrives som annet enn latterlig frekk.
Skru frem til 2022. For at noe tilsvarende skal ha kred i våre dager, må den være batterielektrisk, og det eneste designerne hos alle de som bygger små elbiler jobber virkelig hardt med, er å forsøke å unngå at de ser ut som handicapbiler eller golf-traller.
Men så dukker Evetta opp med flere versjoner. Blant annet en som ser ut som et egg der hatten er kakket av.
Evetta kommer fra en tysk produsent og har åpenbart dukket opp i skyggen av Microlino. Microlino var jo den opprinnelige gjenoppstandelsen av Isetta og har vært gjennom en del underlige øvelser i årene som har gått etter debuten.
Det var blant annet noe halvkriminelt der som involverte den gamle sportsbilprodusenten Artega – men hvor i dette virvaret Evetta kommer fra vet jeg ikke.
Jeg vet bare at den er et egg, akkurat som Isetta/Microlino og at den åpnes foran.
Så vet jeg også at noe av det første Evetta gjorde var å bygge et alternativ, nemlig en veldig åpen to-seter med frontrutetoppen på høyde med navlen, omtrent.
Jeg vet også, for jeg har lest hjemmesiden, at den har et batteri på 18 kWt og at det skal duge til 200 kilometer. 90 km/t er en mulig toppfart.
Denne første debutant-serien skal bygges i 999 eksemplarer og koste tårer i øynene. Det vil si, € 33.333. En mer normal cabriovariant, her snakker vi radikalt soltak, skal koste € 21.000 og grunnmodellen, uten noen ekstra hull, vil ligge på ca. 16.000 euro.
Originalen fra Microlino, hvis det er riktig å kalle den opprinnelige Isetta-kopien for original, nøyer seg med 12.500 euro, men da med et mindre batteri.
Evetta har også en fleksibel og strukket løsning til deg som er på jakt etter pickup, minibuss eller minibobil. Sjekk ut videoen her: