-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Polo presses ned til 87 gram
Når Volkswagen nå lanserer den nye generasjonen BlueMotion, er det Polo som leder an med det laveste utslippet.
Volkswagen har gjort en seriøs jobb, både med hensyn til tekniske løsninger og markedsføring, når de sakte men sikkert etablerer BlueMotion som et varemerke som skal bygge selskapets miljøprofil.
Fra å ha vært svært ribbede biler når det kommer til utstyr, har man nå spekket opp bilene med utstyrspakker som gjør det lettere å velge en BlueMotion-modell uten å føle at man har forsaket for mye.
Tilstrekkelig
Volkswagen Polo ble lansert i ny utgave denne våren, og kom da med en rekke motoralternativer. Når den nye BlueMotion-modellen kommer til Norge i februar/mars neste år, er det en tresylindret 75-hesters dieselmotor på 1,2 liter som sitter under panseret.
LES VÅRT FØRSTEINNTRYKK AV NYE POLO
Motoren er ikke ny, men takket være lavere vekt, forbedret aerodynamikk, lavere rullemotstand og, ikke minst, innføringen av stopp/start og regenerering av bremseenergi, har man altså lurt Polo ned på 0,33 liter per mil.
Vi kjørte Polo både på tysk autobahn og småveier og var i stand til å få forbruksmåleren under dette tallet.
Da får man heller leve med at det tar over 13,5 sekunder å komme opp i 100 km/t. Jeg må innrømme at det ikke akkurat var bare å hive seg ut i venstrefeltet på autobahn, men her hjemme blir det neppe noe man opplever som noe stort problem.
Under 200.000
Lavere CO2-utslipp betyr også at bilen passer bedre inn til norske avgifter. Dermed vil nye Polo BlueMotion kunne knipe seg under den litt magiske grensen på 200.000 kroner.