-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Statens vegvesen om Prius
Statens vegvesen har fullført undersøkelsene av den Toyota Prius som i mars var innblandet i en hendelse utenfor Kristiansand. Undersøkelsene avdekker ingen tekniske feil.

På bakgrunn av flere lignende innrapporterte opplevelser, vil Statens vegvesen hente inn ekstern ekspertise for å gjøre en dypere vurdering av problemstillingen.
– Det er viktig å understreke at vår rolle i saken har vært å vurdere det kjøretøytekniske ved bilen. Tre andre Prius-førere har rapportert inn lignende erfaringer, i tillegg til at to av våre ni tjenestebiler har hatt lignende symptomer, sier Erik Aalling, leder av seksjon for kjøretøyteknikk i Statens vegvesen.
Statens vegvesen har derfor valgt å hente inn ekstern ekspertise, og vil ha et møte med Det Norske Veritas i løpet av kort tid for å vurdere de videre undersøkelsene.
LES OGSÅ: Ingen sammenheng med tidligere innkallinger
Holder mulighetene åpne
Problemet kan være at gassen henger seg opp i gulvmatta, men av de innrapporterte opplevelsene ser Statens vegvesen at det også kan være andre årsaker til problemet.
Alle prøver og tester viser at blant annet bremsesystemene virker som de skal.
– Vi har derfor ingen grunn til å si at Toyota Prius er en farlig bil å kjøre med, og henstiller bileiere som er usikre å ta kontakt med Toyota Norge for å få tatt en sjekk – det samme som vi gjorde med våre biler, fortsetter Aalling.
Forutsetninger til Toyota
Statens vegvesen forutsetter at Toyota kommuniserer med både eksisterende og nye kunder slik at bruksegenskapene til avanserte kjøretøy som Toyota Prius er klare for førerne.
– Vi understreker at vi har hatt et godt samarbeid med Toyota Norge i denne prosessen, avslutter Aalling.
(Kilde: Statens vegvesen)