-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
ATL: Vegdirektoratet med farlig råd!
Etter mange år med kampanjer, informasjon og opplæring om at minst 3 sekunders avstand mellom biler i kø er fornuftig og reduserer ulykkesrisikoen, synes Vegdirektoratet nå å mene at 2 sekunder er nok – i alle fall ved køkjøring.
Dessuten har målinger vist at trafikantene allerede kjører med ca 2 sek. avstand under køforhold, skal de da også gis et signal om å kjøre enda nærmere for bare å stange inn i en ny kø lenger framme?
Den beste og fornuftigste huskeregel når det gjelder avstand til forankjørende er 3-sekundersregelen. Når bilen foran passerer et merke, begynner en å telle – ett tusen og en, ett tusen og to, ett tusen og tre. Kommer en selv til merket før en er ferdig med tellingen, må avstanden økes.
Til slutt enda en god grunn til å holde god avstand til forankjørende. En kan kjøre i sin egen rytme og ikke i den forankjørendes – det gir trivsel, og en unngår irritasjon. Så neste gang du ligger i kø og synes avstanden mellom de to foran blir for stor, tenk at de kjører riktig. Kjør ikke forbi for å tette luken. Du oppnår ikke noe selv, bare irriterer andre og ødelegger flyten i trafikken.