-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Glemmer du brekket kan det bli dyrt
Hvert år glemmer tusenvis å sette på håndbrekket når de setter fra seg bilen. – Bare flaks at ikke barn, voksne eller dyr blir skadet oftere.

Det sier fagsjef på motor i Frende Forsikring, Roger Ytre-Hauge. Tidligere beregninger fra forsikringsbransjen har vist at rundt 2000 ulykker av denne typen registreres årlig.
– Minst en gang i uken ser vi skader fra førerløse biler som triller og treffer noe, sier Ytre-Hauge.
Biler som blir forlatt uten at håndbrekket er på triller ut i veibaner, ut av garasjer, inn i andre parkerte biler, ut av veien, inn i hager, stolper og autovern.
Milliardene ruller ut
– Av disse var snaut 50.000 påkjørsler av parkerte kjøretøy, som er en typisk skade fra rullende biler. Disse kostet nesten 600 millioner alene, sier fagsjefen.
Frende har registrert skadesaker der førerløse biler har forårsaket alvorlig personskade og dødsulykker.
Her ligger ansvaret
Han er ikke i tvil om hvor ansvaret for ulykken ligger.
– Det er det du som sjåfør som har. Du er ansvarlig for at bilen din er forsvarlig parkert når du forlater den, og da skal håndbrekket være på, enten det trykkes inn, tråkkes inn eller dras i på gamlemåten, sier Ytre-Hauge.
– Rutinen må sitte
– Det spiller ingen rolle om du parkerer for kvelden eller bare skal et kjapt ærend. Bilen kan plutselig begynne å trille uansett. Derfor må rutinen med å sette på håndbrekket sitte, sier Ytre-Hauge.
Han ber deg være ekstra oppmerksom når du parkerer i tettbygd strøk og på steder med bratt helling.
– Du kan også snu hjulene slik at de støter mot en fortauskant hvis du står i en bakke. Så har du sikret deg ekstra hvis bilen likevel skulle trille, sier Ytre-Hauge.