-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Forbedret, før debuten
Ford har foretatt noen endringer på sin mest kompakte SUV, EcoSport. Du får neppe se den på norske skilter før i 2016.
Det er gått halvannet år siden Ford viste sin Fiesta-baserte SUV på Frankfurt-utstillingen.
Nå er det jo ikke uvanlig at det tar sin tid å bringe nye modeller til Europa hos Ford – jamfør Mondeo – så EcoSport får du neppe se i Norge før neste år. Om den da i det hele tatt kommer.
Men bilen selges i en del markeder, og det kan være en fordel for oss. Nå får den nemlig en del oppgraderinger som også kommer vårt marked til gode.
Mindre off-road
En av de smarte detaljene da bilen ble vist i Frankfurt, reservehjul montert på bakluka, var kanskje ikke så smart likevel. Nå får du i alle fall mulighet til å bestille bilen med reparasjons-kit i stedet. Ikke like off-road, men minst like praktisk.
Det var kanskje heller ikke så smart å gi bilen en bakkeklaring på 20 cm. Nå er den senket med en centimeter, og Ford sier kjøreegenskapene er forbedret gjennom et modifisert chassis, bedre stabilitetskontroll og bedre servostyring.
Ellers er interiøret oppdatert med nytt instrumentpanel der det «blir mulig å dimme lyset». Det er ikke alt vi nordmenn tar som en selvfølge som er like selvfølgelig i alle markeder.
Vinterklar
En vinterpakke med oppvarmet frontrute, speil og varmeseter er satt på programmet – det er jo et must for Skandinavia, så kanskje lanseringen nærmer seg nå.
I Storbritannia, hvor bilen har vært på plass siden april 2014, er den solgt i 4.000 eksemplarer. De får tilgang til den «nye» utgaven fra juni.
I Genève står også en EcoSport S som kan leveres mot slutten av året. S’en innebærer et mer sporty utseende med detaljer som sort tak uten rails, sorte speilhus og 17-tommers felger.