-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Spionbilder
Første glimt av Fords neste elbil
Den er godt kamuflert i tillegg til at den kjører rundt på et lukket anlegg, så jobben var ikke enkel for våre spionfotografer. Men dette er en ny elbil fra Ford som skal bygges på rekordtid.
Som vi fortalte i desember, har Ford gjort en avtale med Volkswagen om bruk av MEB-plattformen til to nye modeller. Dette er den første – omtalt av Ford som en «Medium-sized crossover».
Den får tette tekniske bånd til Volkswagens ID.4, Audi Q4 e-tron og Skoda Enyaq, men både eksteriør og interiør forventes å bli eksklusivt for Ford.
Det er ikke mange detaljer som er synlige på disse bildene tatt på lang avstand av en meget godt kamuflert prototyp, men vi ser antydninger av et kantet design med markante skjermbuer.
Fronten har en helt dekket grill, lave luftinntak i støtfangeren og slanke LED hovedlykter. Bakfra ser vi LED-lys som strekker seg i hele bilens bredde, en bred bakluke med spoiler på toppen samt diffuser integrert i bakfangeren.
Ford har så langt vært sparsomme med detaljene bortsett fra at bilen blir en femseter med rekkevidde på opp mot 500 kilometer. Vi kan anta at den som modellene fra VW Gruppen kommer med både bakhjuls- og firehjulsdrift.
Ford er så langt den eneste produsenten utenfor VW Gruppen som benytter MEB-plattformen. I tillegg til bilen på bildene skal de også bygge en «Sport crossover» på plattformen. Så gjenstår det å se om forskjellen mellom disse blir like beskjeden som mellom ID.4 og ID.5.
Ford har nylig lansert at de utvikler sin egen elbil-plattform, så det blir neppe flere modeller på MEB-plattformen. Trolig ble denne løsningen valgt for å gi Ford en kickstart til flere modeller ettersom interessen for Mustang Mach-E er dalende.
Ifølge Autocar skal den nye Ford-modellen vises i mars før produksjonen starter ved Ford-anlegget i Köln i midten av 2023. Også den andre modellen skal bygges på samme sted.