-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Spionbilder
Første glimt av Fords neste elbil
Den er godt kamuflert i tillegg til at den kjører rundt på et lukket anlegg, så jobben var ikke enkel for våre spionfotografer. Men dette er en ny elbil fra Ford som skal bygges på rekordtid.
Som vi fortalte i desember, har Ford gjort en avtale med Volkswagen om bruk av MEB-plattformen til to nye modeller. Dette er den første – omtalt av Ford som en «Medium-sized crossover».
Den får tette tekniske bånd til Volkswagens ID.4, Audi Q4 e-tron og Skoda Enyaq, men både eksteriør og interiør forventes å bli eksklusivt for Ford.
Det er ikke mange detaljer som er synlige på disse bildene tatt på lang avstand av en meget godt kamuflert prototyp, men vi ser antydninger av et kantet design med markante skjermbuer.
Fronten har en helt dekket grill, lave luftinntak i støtfangeren og slanke LED hovedlykter. Bakfra ser vi LED-lys som strekker seg i hele bilens bredde, en bred bakluke med spoiler på toppen samt diffuser integrert i bakfangeren.
Ford har så langt vært sparsomme med detaljene bortsett fra at bilen blir en femseter med rekkevidde på opp mot 500 kilometer. Vi kan anta at den som modellene fra VW Gruppen kommer med både bakhjuls- og firehjulsdrift.
Ford er så langt den eneste produsenten utenfor VW Gruppen som benytter MEB-plattformen. I tillegg til bilen på bildene skal de også bygge en «Sport crossover» på plattformen. Så gjenstår det å se om forskjellen mellom disse blir like beskjeden som mellom ID.4 og ID.5.
Ford har nylig lansert at de utvikler sin egen elbil-plattform, så det blir neppe flere modeller på MEB-plattformen. Trolig ble denne løsningen valgt for å gi Ford en kickstart til flere modeller ettersom interessen for Mustang Mach-E er dalende.
Ifølge Autocar skal den nye Ford-modellen vises i mars før produksjonen starter ved Ford-anlegget i Köln i midten av 2023. Også den andre modellen skal bygges på samme sted.