-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Spionbilder
Første glimt av Fords neste elbil
Den er godt kamuflert i tillegg til at den kjører rundt på et lukket anlegg, så jobben var ikke enkel for våre spionfotografer. Men dette er en ny elbil fra Ford som skal bygges på rekordtid.
Som vi fortalte i desember, har Ford gjort en avtale med Volkswagen om bruk av MEB-plattformen til to nye modeller. Dette er den første – omtalt av Ford som en «Medium-sized crossover».
Den får tette tekniske bånd til Volkswagens ID.4, Audi Q4 e-tron og Skoda Enyaq, men både eksteriør og interiør forventes å bli eksklusivt for Ford.
Det er ikke mange detaljer som er synlige på disse bildene tatt på lang avstand av en meget godt kamuflert prototyp, men vi ser antydninger av et kantet design med markante skjermbuer.
Fronten har en helt dekket grill, lave luftinntak i støtfangeren og slanke LED hovedlykter. Bakfra ser vi LED-lys som strekker seg i hele bilens bredde, en bred bakluke med spoiler på toppen samt diffuser integrert i bakfangeren.
Ford har så langt vært sparsomme med detaljene bortsett fra at bilen blir en femseter med rekkevidde på opp mot 500 kilometer. Vi kan anta at den som modellene fra VW Gruppen kommer med både bakhjuls- og firehjulsdrift.
Ford er så langt den eneste produsenten utenfor VW Gruppen som benytter MEB-plattformen. I tillegg til bilen på bildene skal de også bygge en «Sport crossover» på plattformen. Så gjenstår det å se om forskjellen mellom disse blir like beskjeden som mellom ID.4 og ID.5.
Ford har nylig lansert at de utvikler sin egen elbil-plattform, så det blir neppe flere modeller på MEB-plattformen. Trolig ble denne løsningen valgt for å gi Ford en kickstart til flere modeller ettersom interessen for Mustang Mach-E er dalende.
Ifølge Autocar skal den nye Ford-modellen vises i mars før produksjonen starter ved Ford-anlegget i Köln i midten av 2023. Også den andre modellen skal bygges på samme sted.