-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Lada på bane
Selv om denne ikke hadde gått fort hadde den vært verd oppmerksomhet. Den sto i Frankfurt, på Lada-standen, og ble beskrevet som en racerbil som skal brukes i en ny russisk en-merke serie.
Dette er resultatet etter en rekke vindtunnelforsøk, først med 1:4 modeller, men etter hvert med fullskala. Det er utviklet to forskjellige (varierer bare i detalj) karosserier, en for raske- og en for seine baner. Og på tross av hva det ser ut som, platen til høyre for føreren, med skopet for luftinntaket, kan fjernes. Her har vi med andre ord muligheten for den (foreløpig) ultimate russiske gatebilen.
Men formålet er altså en nasjonal baneserie med biler som skal være så identiske som råd er. I dette tilfelle vil det blant annet si 200 hester fra en 1,6 liters motor som ligger rett bak føreren og trekker på bakhjulene gjennom en seks-trinns klikk-klakk kasse. Chassiset er ganske udramatisk, stål og ikke så mange monocoque-antydninger, med et karosseri i glassfiberforsterket plast med spesielle avstivninger i aluminium. 2,4 meters akselavstand og en vekt som er nede på 650 kg. Verken bremser (10 tommers skiver i alle hjørnene) eller dekkene (255/40 – 18) er ekstreme, og hele bilen later til å være bygget ned, slik at den skal være overkommelig for flest mulige. Man regner med en toppfart på 260 km/t og har målt 0-100 på 6,5 sekunder – ikke dramatisk det heller.
Oppskriften høres fornuftig ut, bilen ser ganske hårete ut, og intensjonene er glimrende. Vi skal forsøke å følge med på hva som skjer med akkurat denne.