-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Kia-hybrider i kø
Hele tre hybridmodeller, med henholdsvis gass-, bensin- og dieselmotorer som drivkilde, viser seg frem på Kia-standen i Frankfurt.
Alle Kias drivstoffeffektive bilmodeller vil bli lansert under den nye logoen EcoDynamics.
Den LPG-drevne, med navnet Forte (eller Cerato), er ikke særlig aktuell for Norge, men både den nye Cee’d med 1,6-liters bensinmotor og Sorento med 1,6-liters turbodiesel, vil kunne finne veien til Norge, men det er foreløpig høyst uvisst når.
Bensinmotoren i Cee’d Hybrid yter 115 hk og er kombinert med en vekselstrøms synkronmotor med 15 kW effekt. Sammen med CVT-gearkasse og start/stopp-system skal dette gi et CO2-utslipp på 96 g/km, noe som er 25 prosent lavere enn for bensinmotoren alene.
Batteripakken på 5,3 Ah er plassert på ene siden av bagasjerommet.
Snillere Sorento
Hybridutgaven av den nye Sorento, er basert på et litt annet system. Dieselmotoren er utstyrt med totrinns turbo og yter 163 hk. Den er kombinert med en 40 kW (54 hk) elektromotor som driver forhjulene via en dobbelclutch-gearkasse (også ny i Kia-sammenheng).
Som i Cee’d består batteripakken av litium-ion-batterier, som her er plassert under bagasjerommet.
Som hos mange andre bilprodusenter, blir den gjerrige utgaven av Sorento utstyrt med lettrullende miljødekk, senket chassis og bedre aerodynamikk (blant annet i form av tettere grill som betyr noe redusert motorkjøling) for å spare drivstoff.
Det betyr at den 1663 kg tunge Sorento Hybrid får et CO2-utslipp på 119 g/km, 30 prosent lavere enn med den snilleste motorversjonen på den vanlige Sorento.