-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tidlige hint fra Lorinser
Lorinser er et av de mange tyske tuningselskap som tilbyr sine tjenester til bilentusiaster. Nå er de meget tidlig ute.
Mang en entusiast har fått sin 300 SL restaurert hos Lorinser opp gjennom årene, originalen begynner som kjent å trekke på årene. Derfor vil selskapet nå også tilby sine tjenester til de som planlegger å investere i den nye måkevingemodellen.
Foreløpig oppholder de seg på skissestadiet – det er jo uansett noen måneder til de første kunder får sin SLS AMG utlevert.
LES OM: Mercedes SLS AMG
Racing-gener
Det er bilens racing-gener Lorinser ønsker å fremheve. Det var jo med racing i tankene 300 SL opprinnelig ble utviklet, derfor alle aluminiumsdetaljene.
- Hadde karbonfiber vært tilgjengelig på femtitallet, ville 300 SL definitivt ha nytt fordeler av dette materialet, sier direktør Marcus Lorinser.
Derfor har de tegnet inn elementer i karbonfiber som kontrast til den røde lakkfargen. Dette gjelder for eksempel i grillen, hvor de også har dristet seg til å bytte ut Mercedes-stjerna med Lorinsers egen logo.
SE: Bilder og video av SLS AMG
En lav spoilerleppe, med to tåkelys på hver side, er også utført i karbonfiber. Det samme materialet finner vi innslag av i de spesialformede sideskjørtene og i ventilene som slipper varm luft ut fra motorrommet.
Spiler
De spesielle felgene er inspirert av 50-tallets felger med spiler, men modifisert til å romme dagens brede lavprofilsdekk.
Og nettopp felgene er fellestrekket mellom de to skissene. Den andre modellen er mindre glorete og egner seg best for de som vil vekke mindre oppsikt i nabolaget. Skjønt direkte diskret er det jo vanskelig å være i en SLS AMG.
Lorinser ber oss se på skissene som rene forslag, men kan sikkert hjelpe deg dersom behovet skulle melde seg for å tilføre din bil litt egenart, enten den kommer rett fra fabrikken eller er en gammel sliter som trenger modernisering.