-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Melkus i rute
Melkus har lenge lovet oss en ny bil. Vi kommer til å møte den i Frankfurt.
De færreste vet noe som helst om Melkus. De av dere som har fulgt med på BilNorge en stund, vet imidlertid at hos denne tidligere østtyske sportsbilprodusenten (og p.t. BMW-forhandleren), finner man noen av våre virkelige helter.
Les ”På sideveier i Frankfurt”
Jeg har sagt det før, at de som ikke har hørt en hysterisk Melkus-trimmet Wartburg motor, der den eneste turtallbegrenseren var et stempel gjennom blokka (og den begrenseren slo til ganske hyppig!), de har ikke levd.
Eksklusiv
Dessverre vil du ikke få høre den motoren, selv om du blir blant de få som får høre låten fra den nye Melkus RS 2000.
Det blir ikke mange av dere, den skal bare håndbygges i ca. 25 eksemplarer hvert år. Den første serien er forresten allerede i gang, slik at det blir ni av dem allerede i år.
Kjennetegnet er de samme tak-festede dørene som vi fant på den legendariske RS 1000. Det er vel det eneste den nye har felles med den gamle.
Dagens chassis er aluminiumsbokser og glass- og kullfiberforsterket plast, en skikkelig monocoque med de obligatoriske kræsj-sonene på alle kanter.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT
Plast
RS 1000 var en Wartburg-ramme med et karosseri bygget i det som gikk for å være plast i gode gamle DDR. (Ikke le av det, gamle AWZ – kall den gjerne Horch – P70, var verdens første serieproduserte bil med plastkarosseri, og ikke la Corvette fortelle deg noe annet.)
Det er foreløpig ikke sagt et ord om det mekaniske, skulle man være sentimentale burde det være basert på Opel, for det er vel Opel som er nærmest gamle Wartburg i og med at de har fabrikk i Eisenach.
Men, som sagt, barnebarna til gamle Heinz Melkus, Peter og Sepp, selger jo også BMW, så kanskje?? Men det tryggeste veddemålet er nok noe fra VW-hyllene. Det eneste vi vet er at det det blir, blir plassert bak setene.
Hvor det er blitt av den opprinnelige RS 2000 designen som vi oppdaget i Frankfurt for to år siden, en nydelig coupé (med konvensjonelle dører) tegnet av Sebastian Wolfram, aner jeg ikke, men det skal jeg spørre om når jeg treffer dem.
Den bilen du ser bildene av her, er tegnet av Lutz Fügener som blant annet er professor i transport design og leder av noe som heter Studio FT. Med seg har han en skikkelig designer som heter Jens Timmich. Og sammen har de helt åpenbart klart å trekke linjene tilbake til den 35 år gamle originalen.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT