-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Kia Stinger på snarvisitt til Norge
Det blir ingen passering i stillhet. Kias motorsterke og påkostede Stinger kommer til Norge. Riktignok dukker bilen først opp sent i høst, men under lanseringsfesten for Kia Picanto på Verdens Ende på Tjøme fikk forhandlere og turgåere en forsmak på hva som er i vente.
Kia Stinger har vært voktet med største hemmelighet og ankom Vestfolds fylkeshovedstad direkte fra Kias hovedkvarter i Frankfurt i lukket bil.
Men ikke for at de 130 forhandlerne som er samlet i Tønsberg skulle få et glimt av den der.
Nei, ved å skysse forhandlerne sjøveien til Verdens Ende via Færder fyr, var det tid nok til i hemmelighet å frakte Stinger til Tjømes ytterpunkt. Ikke rart at applausen var stor da de noe forblåste forhandlerne steg i land til kveldens høydepunkt.
Stinger er både stor og påkostet. En Gran Turismo for de store anledninger og lange reiser.
Den låner plattform fra moderselskapets Genesis, er 4,83 meter lang, 1,87 meter bred og 1,40 meter høy.
For virkelig å understreke kjøreopplevelsen er bilen i utgangspunktet bakhjulsdrevet (alternativt firehjulsdrevet) slik som de fleste andre store premiumbiler Kia ser som konkurrenter til Stinger.
– Alle Stinger blir automatgiret med åtte trinn, men vi har ikke bestemt oss for hvilke motorvarianter som er aktuelle for Norge. Pris er også altfor tidlig å si noe om, sier Mette Simonsen Sauge, informasjonsansvarlig i Kia Norge.
Stinger var Kias fluepapir på bilmessen i Detroit i januar med Europa-premiere i Genève et par måneder seinere.
Fordi Europa har tyngre fokus på CO2-utslipp enn eksempelvis USA tror Kia at den nyutviklede dieselmotoren på 2,2 liter med 200 hk effekt og 440 Nm i moment samt 2,0 bensinmotoren med 255 hestekrefter og 353 Nm i moment blir viktigst i Stinger her.
For dem som vil ha mer blir alternativet en 3,3 liters twin-turbo V6. Effekt 370 hk og 510 Nm i moment. Sistnevnte tar deg til 100 km/t på 5,1 sekunder og marsjerer mot Italia i inntil 270 km/t.