-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Hotteste Seat ever!
Seat har tatt frem en helt spesiell utgave av sin sporty Leon Cupra R. Opplaget er meget begrenset, så antagelig er den utsolgt før den norske Seat-importen starter.
Ifølge Seat er dette den mest muskuløse bil de noensinne har bygget, og det er ingen grunn til å tvile på det utsagnet. Spesialutgaven Leon Cupra R skal bygges i 799 eksklusive eksklusive eksemplarer, og dem blir det rift om.
300 av bilene skal utstyres med 6-trinns DSG-kasse og en 300-hesters 2,0-liter turbomotor. De øvrige 499 har like mange trinns manuell kasse og ytterligere 10 hester.
Ikke et ord om ytelser, men vi kan vel anta at null til hundre ligger langt nede på femtallet, og at toppfarten er begrenset til de sedvanlige 250, om du ikke finner noen som fjerner den elektroniske sperren. Det er neppe særlig vanskelig.
Siden bilene trekker på forhjulene må du, tross elektroniske hjelpemidler, regne med en smule hjulspinn på vått eller løst underlag.
Seat lover en fin balanse mellom dynamikk, komfort, praktiske egenskaper, sikkerhet og teknologi. Og de lover at bilen kun skal lages i dette begrensede opplaget, aldri mer.
Leon Cupra R er utstyrt med adaptivt chassis og progressiv servostyring, samt en VAQ selv-bremsende differensial på forhjulene som standard.
Føreren kan tilpasse bilen til sin dagsform gjennom en DNA-bryter med følgende profiler: Comfort, Sport, Eco, Individual eller Cupra. Vi kan vel anta at sistnevnte vil bli hyppigere benyttet enn Eco.
Eksteriørt skiller bilen seg ut gjennom kopperfargede detaljer i front, på speilhus og felger (19-tommere) samt på S-logoene. Karbonfiber er også benyttet på front- og hekkspoiler, sideskjørt og diffuser.
Innendørs finner du en plakett som viser hvilket nummer i rekken på 799 ditt eksemplar er. Sportssetene i Alcantara har sømmer i kopperfarge, og den samme kombinasjonen finner vi igjen på ratt og girspak.
Det er moro at Seat igjen får norsk importør slik at vi får et bedre påskudd til å skrive om de spennende bilene fra den spanske Volkswagen-armen.