-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Hotteste Seat ever!
Seat har tatt frem en helt spesiell utgave av sin sporty Leon Cupra R. Opplaget er meget begrenset, så antagelig er den utsolgt før den norske Seat-importen starter.
Ifølge Seat er dette den mest muskuløse bil de noensinne har bygget, og det er ingen grunn til å tvile på det utsagnet. Spesialutgaven Leon Cupra R skal bygges i 799 eksklusive eksklusive eksemplarer, og dem blir det rift om.
300 av bilene skal utstyres med 6-trinns DSG-kasse og en 300-hesters 2,0-liter turbomotor. De øvrige 499 har like mange trinns manuell kasse og ytterligere 10 hester.
Ikke et ord om ytelser, men vi kan vel anta at null til hundre ligger langt nede på femtallet, og at toppfarten er begrenset til de sedvanlige 250, om du ikke finner noen som fjerner den elektroniske sperren. Det er neppe særlig vanskelig.
Siden bilene trekker på forhjulene må du, tross elektroniske hjelpemidler, regne med en smule hjulspinn på vått eller løst underlag.
Seat lover en fin balanse mellom dynamikk, komfort, praktiske egenskaper, sikkerhet og teknologi. Og de lover at bilen kun skal lages i dette begrensede opplaget, aldri mer.
Leon Cupra R er utstyrt med adaptivt chassis og progressiv servostyring, samt en VAQ selv-bremsende differensial på forhjulene som standard.
Føreren kan tilpasse bilen til sin dagsform gjennom en DNA-bryter med følgende profiler: Comfort, Sport, Eco, Individual eller Cupra. Vi kan vel anta at sistnevnte vil bli hyppigere benyttet enn Eco.
Eksteriørt skiller bilen seg ut gjennom kopperfargede detaljer i front, på speilhus og felger (19-tommere) samt på S-logoene. Karbonfiber er også benyttet på front- og hekkspoiler, sideskjørt og diffuser.
Innendørs finner du en plakett som viser hvilket nummer i rekken på 799 ditt eksemplar er. Sportssetene i Alcantara har sømmer i kopperfarge, og den samme kombinasjonen finner vi igjen på ratt og girspak.
Det er moro at Seat igjen får norsk importør slik at vi får et bedre påskudd til å skrive om de spennende bilene fra den spanske Volkswagen-armen.