-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![Genesis GV60 Magma](https://image.bilnorge.no/4089274.webp?imageId=4089274&width=960&height=548&format=jpg)
Nye konsepter i New York
Genesis med performance-brand
Genesis har i flere år antydet at de vil ta opp konkurransen med Mercedes-AMG og BMW M. Under påskens bilutstilling i New York viser de sin første nesten ferdige modell og flere nye konsepter.
Luksus-merket i Hyundai-familien har foreløpig beskjeden tilstedeværelse i Europa, men i USA og deler av Asia har de suksess. Det er flere år siden Hyundai lanserte sine første N-modeller, og nå presenter Genesis sitt nye sub-brand Magma med et smell.
Første modell ut er elbilen GV60 Magma Concept som debuterer i New York i påsken. Det er allerede bekreftet at konseptet går til produksjon med et oppgradert chassis, kjøling, aerodynamikk og mer hestekrefter enn de ordinære GV60-modellene som topper på 490 hk.
Bilen får en mer aggressiv front med store luftinntak, en markant hekkspoiler og titanfargede 21-tommers felger som skjuler et oppgradert bremsesystem med ventilerte skiver.
I interiøret finner vi sportsseter med solid sidestøtte og innslag av semsket skinn med sømmer i kontrastfarge.
Sport og komfort
Genesis sier at Magma-modellene vil ha heftige ytelser uten at det går på bekostning av komfort og estetikk. Med seg i utviklingen har de racing-legenden Jackie Ickx som har vært Genesis-ambassadør siden februar etter å ha hatt den tilsvarende rollen for Porsche / VW Gruppen i en årrekke.
På messen i New York vil GV60 Magma stilles ut sammen med tre andre konsepter – GV80 Coupé, X Gran Berlinetta Vision Gran Turismo og G80 Magma Special – alle lakkert i fargesprakende oransje som er Magmas signalfarge.
(saken fortsetter)
![Genesis Magma konsepter til New York](https://image.bilnorge.no/4089275.webp?imageId=4089275&width=960&height=548&format=jpg)
Neolun Concept
En annen attraksjon på messen blir Neolun Concept – en full-size elektrisk SUV som ser ut til å ha mye til felles med Kia EV9 og den kommende Hyundai Ioniq 7-modellen.
Bilen har en stilren utforming som designhøvding Luc Donckerwolke kaller «reduktiv design» siden den eliminerer alle unødvendige detaljer. Elementer som stigtrinn og takrails skjules inne i bilen og kommer frem når de skal anvendes.
At B-stolpene er fraværende er langt fra uvanlig på konsepter, og gjennom den store åpningen ser man inn på fire kapteinstoler som er vinklet mot hverandre. Men Genesis har antydet at designet er utviklet med tanke på produksjon, så dørene kan i dette tilfellet bli med videre.
Neolun har lagt varmeelementer i dashbord, gulv og dørpaneler som et alternativ til varmluft fra klimaanlegget. Eksklusive materialer som kasjmir, mykt skinn og edle tresorter gjør interiøret komplett.