-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Toyotas åpenbaring
Vi fikk en første skisse for noen uker siden – nå slipper Toyota offisielle bilder av FT-86 Open Concept som skal vises i Genève.
Når den kule GT86 er utgangspunktet, må det bli stilig. Og selv om Toyota sier dette er en ren konseptbil, og at mye gjenstår før den eventuelt kan realiseres, er det lett å se for seg det ferdige produktet.
LES OGSÅ: Logisk GT86-utvikling
Den har omtrent de samme målene som GT-86 (alias Subaru BRZ) – det vil si en lengde på 424 cm og en bredde på 178 cm over en akselavstand på 257 cm.
Takkonstruksjonen er en tradisjonell kalesje der mange stofflag og glassrute skal sørge for isolasjon og komfort når man kjører lukket. Når du kjører åpent foldes taket ned i et rom bak baksetene slik at bagasjerommet i liten grad påvirkes.
Sportslig
Setekonfigurasjonen er den samme som i GT86, det vil si 2+2 der baksetene egner seg best for oppbevaring av bagasje, eventuelt kan to barn sitte der om turen ikke er for lang.
Selvsagt benytter man også samme drivlinje som i coupéen – en 2,0-liters boxermotor med 200 hk koblet til en tettsteget 6-trinns manuell girkasse, alternativt en 6-trinns automatkasse med hendler på rattet for manuell overstyring.
Ifølge Toyota gjenstår en del arbeid før bilen eventuelt kan lanseres, selv om en åpen utgave har vært med i planene fra starten. Grundige vurderinger er nødvendige for å avgjøre i hvilken grad endringer i chassisstivhet, balanse, vekt og aerodynamikk påvirker ytelsene i forhold til GT86.
Godt utgangspunkt
GT86 skilter med en nær perfekt vektfordeling på 53/47 mellom for- og bakaksel. Det gir suveren respons for både styring, gass og brems, godt understøttet av et lavt tyngdepunkt på kun 460 mm.
Selv om det er sannsynlig at stofftaket vil senke tyngdepunktet ytterligere, kreves likevel grundigere analyser for å sørge for tilsvarende balanse som i coupéen.
Omfattende vektbesparelser gjør at GT86 har en egenvekt på bare 1.257 kg. Å konstruere kabrioleten som en «vektnøytral» slektning til kupeen GT86 er derfor et viktig punkt på veien mot en eventuell realisering av FT-86 Open Concept som produksjonsmodell.
Vi får håpe responsen i Genève er positiv og at bilen realiseres.