Renault Mégane Coupé-Cabriolet
Renault Mégane Coupé-Cabriolet
Renault Mégane Coupé-Cabriolet
Renault Mégane Coupé-Cabriolet
Renault Mégane Coupé-Cabriolet
Renault Mégane Coupé-Cabriolet
Renault Mégane Coupé-Cabriolet
Renault Mégane Coupé-Cabriolet
Renault Mégane Coupé-Cabriolet
Renault Mégane Coupé-Cabriolet
Renault Mégane Coupé-Cabriolet
Renault Mégane Coupé-Cabriolet
Renault Mégane Coupé-Cabriolet
Renault Mégane Coupé-Cabriolet

Ny Mégane Coupé-Cabriolet

Renault var blant de første til å lansere en to-i-ett-bil i denne klassen. Nå står en ny generasjon klar.

Publisert Sist oppdatert

Med den åpne (og på noen sekunder lukkede) utgaven er den nye Mégane-familien komplett og består som tidligere av seks medlemmer. Blant egenskapene CC-utgaven tar med seg fra sin forgjenger, er det motoriserte glasstaket. Nytt er en fast vindavviser i glass montert bak bakseteryggene.

Bilen produseres på Renaults franske Douai-fabrikk sammen med Scénic og Grand Scénic. Karosseriet skal være 80 prosent stivere enn hos forgjengeren, og bilen er utstyrt med et mer sportslig chassis.

Glasstaket er todelt og kjøres automatisk opp eller ned i løpet av 21 sekunder. Et vanlig problem med todelte tak er at A-stolpen trekkes langt bakover, men Renault hevder at denne er trukket seks centimeter lenger frem enn på den utgående modellen.

Når man kjører lukket har bagasjerommet en kapasitet på 417 liter. Nesten halvparten av dette brukes til å oppbevare takkonstruksjonen, så når du kjører åpent reduseres kapasiteten til 211 liter. Renault skryter likevel av segmentets laveste lasteterskel (59 cm fra bakken) og en lysåpning på 258 mm med taket nede.

Seks forskjellige motorer står på programmet. De som foretrekker bensin kan velge mellom ytelser på 110, 130 eller 140 hk. Dieselalternativene har 110, 130 eller 160 hk, og 110-hesteren kan kombineres med en ny EDC (Efficient Dual Clutch) girkasse.

Publikum får første anledning til å se den nye modellen på Genève-utstillingen i mars.

Powered by Labrador CMS