-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Mégane Coupé-Cabriolet
Renault var blant de første til å lansere en to-i-ett-bil i denne klassen. Nå står en ny generasjon klar.
Med den åpne (og på noen sekunder lukkede) utgaven er den nye Mégane-familien komplett og består som tidligere av seks medlemmer. Blant egenskapene CC-utgaven tar med seg fra sin forgjenger, er det motoriserte glasstaket. Nytt er en fast vindavviser i glass montert bak bakseteryggene.
Bilen produseres på Renaults franske Douai-fabrikk sammen med Scénic og Grand Scénic. Karosseriet skal være 80 prosent stivere enn hos forgjengeren, og bilen er utstyrt med et mer sportslig chassis.
Glasstaket er todelt og kjøres automatisk opp eller ned i løpet av 21 sekunder. Et vanlig problem med todelte tak er at A-stolpen trekkes langt bakover, men Renault hevder at denne er trukket seks centimeter lenger frem enn på den utgående modellen.
Når man kjører lukket har bagasjerommet en kapasitet på 417 liter. Nesten halvparten av dette brukes til å oppbevare takkonstruksjonen, så når du kjører åpent reduseres kapasiteten til 211 liter. Renault skryter likevel av segmentets laveste lasteterskel (59 cm fra bakken) og en lysåpning på 258 mm med taket nede.
Seks forskjellige motorer står på programmet. De som foretrekker bensin kan velge mellom ytelser på 110, 130 eller 140 hk. Dieselalternativene har 110, 130 eller 160 hk, og 110-hesteren kan kombineres med en ny EDC (Efficient Dual Clutch) girkasse.
Publikum får første anledning til å se den nye modellen på Genève-utstillingen i mars.