-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Positive Toyota-toner
Med så masse Toyota-trøbbel for tiden, er det ganske hyggelig å kunne fortelle om noe Toyota som er pur og ren glede.
FT-86 heter den. Den ble antydet på Tokyo-utstillingen sist høst, den ble skikkelig vist på Genève-utstillingen og det kan umulig ta mange dager før den blir presentert som produksjonsmodell, med introduksjon i 2012.
For meg var dette Utstillingens Bil.
For det første ser den glimrende ut. Egentlig ikke noe drama i det hele tatt, bare en nydelig coupéform som egentlig er svært gammeldags. Den nærmer seg Datsun Z-tradisjonen, samtidig som den er så moderne som neste torsdag.
Under skallet er den gjennom-konstruert hele veien, man har til og med hentet frem en Subaru-motor for å holde tyngdepunktet så lavt som mulig.
Noen vil sikkert fortelle deg at nå er Celica gjenfødt. Glem Celica. Verken som design eller som idé slekter denne på en av de største fake-bilene som noensinne er bygget. Dette er hel ved.
Dette er en bil som vi utfordre alt fra de hete små Fordene, via Mini Coopere og opp til Porsche Cayman-fraksjonen. Her snakker vi om noe som er beregnet til godt under 20.000 euro i basis-utgaven, men med masse muligheter til å legge på seriøst gå-fort utstyr, som vil øke både ytelse og pris.
Det er en kompakt konstruksjon vi snakker om. 257 cm akselavstand med utvendige mål som er 416 x 176 x 126 cm. Vekten antydes til 1250 kg. Slik den står, er bokseren på 2 liter og sender ytelsen til bakhjulene via en 6-trinns kasse. De som tror at motorstørrelsen ikke kan økes, eller at firehjulsdrift er utelukket, kan forlate selskapet nå.
Det hele er designet i Toyotas studio rett utenfor Nice, med andre ord en helt europeisk operasjon dette her. Jaromir Cech var en av de virkelig ansvarlige her, og jeg husker ham som en stor humorist da han vant Best Overall Design på Royal College of Art sommeren 2002. Han hadde en bil som han kalte Ford Angel, men størst inntrykk etterlot en genial motorsykkel for storbyen.
Med FT-86 (hva 86 betyr aner jeg ikke, men FT betyr Future Toyota) har unge Cech virkelig plassert seg blant de designerne som vil bli husket. Akkurat som Toyota er i ferd med å lansere en bil som går på tvers av selskapets halvgrå mainstream image. En bil som kan bli et av de virkelig fargerike innslagene i bilverdenen i dette decenniet.