-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Königsegg agerer
Når Königsegg i dag kan feire sine første 15 år med en jubelstand på Genève-utstillingen, skulle de vel helst ha gjort det sammen med Saab. Skal vi tro at Agera er nesten like bra?
Kvelden før kvelden presenterte Königsegg sin nyeste modell for et eksklusivt utvalg tilskuere. Agera er modell-navnet – det er litt mer tak i det enn det gamle CC-navnet – og i dette tilfelle betyr Agera som det gjør på svensk: Reagere, ta et tak.
Oppskriften er den kjente. 4,7-liters V8, pustet på til de grader at den ender opp med 910 hk og 1100 Nm med den flateste dreiemomentkurve du kan tenke deg for en superbil.
Til drivlinjen er det koblet en mengde avansert elektronikk, blant annet et traction-kontroll-system som de sier er det raskeste i verden. Ingen andre reagerer fortere. Den har en mengde manuelle settinger, eller kjører helt automatisk eller kan kobles ut.
Også informasjonselektronikken er et festfyrverkeri. Føreren kan velge akkurat den informasjonen han ønsker rett i fleisen. Enten det er navigasjonen, G-måleren, informasjoner om det sporet han spiller akkurat nå, eller mer konvensjonelle saker som fart eller turtall.
Her finnes alt av instrumenter, enten du driver hyggelig landeveiskjøring eller seriøs banekonkurranse.
Det er vel unødvendig å si at interiøret er av samme høye kvalitet som vi venter derfra, men det som virkelig er sentralt er at denne nye utgaven virkelig er nydelig. Flytende linjer, meget mer klassisk italienske enn den konseptbilen de viste i fjor – men den var da heller ikke tegnet i huset.
Det ble ikke sagt, men vi må kunne gå ut fra at Bård Eker er sterkt inne i bildet når det gjelder denne skapningen.
Han har vel heller ikke vært langt unna da bilens ”ghost lightning” ble skapt. Beskrevet som en innvendig detalj der minimale nanorør lyser opp aluminiumsbrytere innenfra for å få frem illustrasjonene med et magisk spøkelseslys. Jeg håper de kan demonstrere dem på standen, så blir det enklere å beskrive dem.
Etter at Agera har møtt Genève-publikummet, skal den gjennom en rekke tester før den nye modellen endelig kan settes i produksjon. Det antydes: om seks måneder.